28 - KEEPING PROMISES

 Fotsteg hörs bakom mig när han följer efter. ”Du kan inte hem!” fortsätter han i ett desperat försök att få min uppmärksamhet.  ”Det är i mitten av natten, för i helvete.”
Jag vänder mig om i en rörelse. ”Varför bryr du dig? Bara låt mig vara.”  Han suckar och öppnar munnen för säga något men jag vänder ryggen mot honom igen. Mina ben fortsätter och nattkylan sluter sig kring mig som ett täcke, tar bort all värme som finns kvar i min kropp.
Mina tankar vandrar, till ställen där jag inte vill att dem ska vara, men ändå kan jag inte stoppa dem.
Jag gissar att kärlek inte är något som passar in i den här livsstilen. Men utan kärlek är det tomt, något jag inte upptäckte förrän Justin snubblade in i mitt liv. Den kalla vinden blåser i mina ögon, och tårar bildas i min ögonvrå. När dem sakta börjar vandra nerför min kind torkar jag inte bort dem utan låter dem rinna, låter dem vinna.
Jag gråter aldrig, så det måste vara vinden. Det är i alla fall vad jag intalar mig själv, men innerst inne vet jag sanningen. Den kalla hårda sanningen att jag gråter över något som inte borde gråtas över. Och det berättar bara för mig att känslorna jag har för Justin har sina rötter längre ner än jag någonsin kunnat ana.

Signal efter signal går fram tills jag kommer till samma röstbrevlåda igen. Med en suck slänger jag mobilen på sätet bredvid mig innan jag frustrerat drar en hand genom mitt hår. Bilen rullar fram i tystnad, och jag trycker på gasen för att öka farten i någon sorts metod för att få ut all min frustration på mig själv. Att säga att jag är osmart skulle vara en underdrift. Sakta kan jag se mätaren gå upp från 90 km/h till 120 km/h. Mobilen bredvid mig börjar tjuta i en hemsk ton som meddelar ett inkommande samtal och jag rycker nästan till i mitt säte. Jag gör en mental anteckning att byta ringsignalen innan jag drar tummen över skärmen för att svara utan att kolla vem som ringer.
”Justin”, svarar jag enkelt och låter sakta bilen ta sin normala fart vid nittio.
Ett andetag hörs i andra änden. ”Du är en skithög.” Maddison.
Hjärtat gör en dubbelvolt i bröstet och jag måste påminna mig själv om att jag sitter framför en ratt. Min hjärna börjar bearbeta en mening där jag uttrycker allt jag vill säga på samma gång men den blåser bort lika lätt som en fjäder i vinden. ”Jag vet.” svarar jag bara istället och slickar mig om läpparna.
”Och jag hatar dig.”
”Jag gissade på det.” Avfarten jag ska av på hamnar i mitt synfält och jag saktar ner, innan jag kör av. Nästan där. En del av mig vill fortsätta samtalet medan en annan vill göra det jag kommit hit för att göra – placera mina avtryck på Jason McCann.
Jag tar ett djupt andetag. ”Jag vill inget annat än och prata, tro mig, men jag m–”
”måste gå. Det överraskar mig inte.” avbryter hon mig och jag pressar frustrerat bak huvudet i bilsätet. Med ett klick avbryts samtalet och jag slänger oförsiktigt min svarta iPhone på sätet bredvid.
Hon är envis som en åsna och det får mig att bli galen. Jag vet att hon kommer – är förmodligen redan det– vara förbannad på mig och att jag inte kommer kunna hantera det, men för stunden trycker jag bort den och pressar fram sidan av mig ingen någonsin skulle vilja se.

Ingens perspektiv:

Den svarta Range Roverns som är känd som Justins kör upp på motellets parkering. Precis i tid stegar Jason McCann ut från hotellet, med huvudet högt och det lilla flinet på hans läppar. Hans steg ekar över den rätt så tomma parkeringen när han går över den, mot hans bil som står en bit ifrån. När han nått sin destination låser han upp bilen innan han kastar in sin väska i framsätet. När han vänder sig igen står Justin där med ett flin placerat på hans läppar.
”Jag sa att jag skulle hitta dig, motherfucker. Jag håller alltid mina löften, tillskillnad från dig.” Justins röst är full av hat och han tar ett steg närmare Jason. ”Har jag fortfarande inte lärt dig att inte leka med mig McCann? Jag kanske borde lära dig en läxa.” flinar Justin och tar ännu ett steg mot Jason. Trots all ilska som speglas i Justins ögon tar Jason inte ett steg bak. Justins bröst höjs snabbt när han andas på grund av allt hat och ilska. Det är som att det inte får plats i hans kropp.
Det är svårt att få Jason McCann att känna rädsla, speciellt eftersom att han inte känner särskilt mycket, men när han tittar genom Justins nästan svarta ögon som är fulla med raseri är det just det Jason känner; rädsla, ochdet är ingen känsla han gillar. Justin griper tag om Jasons tröja och trycker upp honom mot hans bil. Hans händer hittar sin väg runt Jasons hals och Justin kan bokstavligen känna raseriet pumpa i kroppen tillsammans med hans blod.
”Du är en jävla skithög.” 
”Det är inte vad din syster sa när jag knullade henne igårkväll.” flinar Jason och Justin stelnar till.
”Vad fan sa du?” ryter Justin med ilskan kokande i blodet.
Jason flinar; han har träffat en svag fläck. ”Jag sa, det var inte vad din kära syster sa när jag knullade henne igårkväll. Du kanske borde kolla hörseln Bieber.” Ilskan hittar sin väg upp till Justins händer och han trycker ännu hårdare runt Jasons hals. Hans ansikte blir rödare, och han får inte ner någon luft i strupen. Men Justin tänker inte göra det så lätt för honom; han ska få lida, för ingen sviker Justin Bieber utan att betala för det. Hans grepp lossnar sakta och Jason drar genast ner ny luft i strupen. Mycket mer än så hinner han inte göra innan en knoge träffar hans käke och sedan ett knä mot hans mage. Justin använder så pass mycket styrka att Jason spottar blod. Innan Jason hinner återhämta sig för att slå tillbaka träffar ännu ett slag honom, den här gången vid näsan. Slaget är däremot inte så hårt så att näsan bryts, men Justin skulle gott och väl kunnat göra det och båda är medvetna om det. ”Vill du fortfarande jävlas, McCann?” Han uttalar hans namn med smuts, som om det är äckligt att ens uttala det. Hans röst är kall, mörk, isig på ett sätt ingen annan har hört förr. Det sänder en rysning längs Jasons ryggrad. Ett slag i hans mage, sedan ännu ett. Han slutar inte förrän Jason knappt kan stå på sina ben igen. Och då placerar han ett slag på hans näsa innan han kliver bakåt och låter Jasons kropp sjunka ner på asfalten.
”Du är ett monster.” hostar han och kippar efter luft.
”Om jag är ett monster, vad är du då?” flinar Justin elakt, maliciöst, hjärtlöst. Men sedan blixtrar ilskan till i hans ögon igen och flinet är borta med vinden. Han böjer sig till Jasons nivå och lutar huvudet åt sidan medan han talar mellan spända käkar. ”Om du någonsin igen sätter en fot i Stratford igen tänker jag inte bara döda dig, utan jag kommer tortera dig tills du ber mig att sluta på dina bara knän. Sen tänker jag bränna dig levandes, och jag kommer hela tiden njuta av det.” Med ett sista slag mot Jasons kind reser han sig upp och trampar medvetet på Jasons fingrar med sina svarta supras när han börjar gå därifrån. Smärtan är så stor att inga ljud lämnar Jasons strupe. ”Ha kul med dina skador, McCann.” vinkar han och blinkar med ena ögat innan han kliver därifrån precis som om han inte precis lämnat skador över hela Jasons kropp.


Kortare än vanligt, men det får ni stå ut med eftersom att det här kapitlet kom ut tidigare än vad det egentligen skulle ha gjort. Nu fick ni se en helt annan sida av Justin - den kalla, mörka sidan. Var det någon som trodde att han faktiskt skulle döda Jason?


Comments
Wilma säger:

Bra

Postat: -



Emelie säger:

jätte bra !!! :)

Postat: - URL/Blogg: http://storiesaboutjustinb.bligg.se



Biebzters säger:

Åh maaaj gaaaaad, jag är helt ordlös! DU skriver helt jävla perfekt, ååh perfektion säger jag bara!

Svar: Åh tack gumman, du får mitt hjärta att hoppa❤
None None

Postat: - URL/Blogg: http://biebzters.blogg.se



Celebnovell säger:

Jag kan inte undgå hur PERFEKT slagsmålscenen var. Skulle aldrig kunna skriva så perfekt, ugh!

Har en känsla av att McCann inte kommer lyssna i vilket fall även om han kände rädsla inför Justin. Både Bieber och McCann är väl kända för att inte ge upp så enkelt... right?

Anyway kapitlet i övrigt var PERFEKTION, precis som kollaget - jag för övrigt bokstavligt tala älskade! ♥♥

Är ledsen för min sena kommentar men jag har ursäkter som du kommer få läsa senare i endnotsen av kapitel 15. :*♥

Svar: Babe, det gör du redan! Perfektionen på dina kapitel är där jag inte kan nå.
Hmm, jag man skulle väl kunna säga att Bieber och McCann båda är envisa och kända för att inte ge upp så lätt, men vi får väl se. Sent eller inte - leendet på mina läppar är fortfarande lika brett❤
None None

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/




Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback