17 - THE PLACE FOR DARKNESS

“Vad är ditt problem?” Hon slänger en kall blick mot Dwayne och ett humorlöst skratt lämnar mina läppar. “Låt mig gissa, din kära broder här vägrar ge dig pengar? Vilket fucking problem, hade du skaffat dig ett riktigt jobb kanske du inte hade behövt springa till din bror så fort du blir pank.” Hon blänger ilsket mot mig och ett flin sprider sig på mina läppar. “Med den där kroppen hade du passat bra som en hora.” Hon spärrar upp ögonen och flämtar, och jag är snabb med att lämna rummet. Klackar hörs mot golvet och därefter hörs dörren som smälls igen. Dwayne kommer in i köket med en sammanbiten min, men för att vara ärlig tror jag inte han bryr sig särskilt mycket. Beverly är mer som ett irriterat ex för honom än en syster.
“Bra jobbat”, säger Dwayne sarkastiskt.
“Vad? Nu behöver vi inte se henne på ett tag. Förhoppningsvis aldrig mer.” 

Jason McCann svär för sig själv när han kör längs den långa vägen och är så inne i sina egna tankar att han knappt märker när hans iPhone ringer. Han kastar en blick ditåt men bryr sig inte om att svara. Om det är något viktigt ringer personen igen. När mobilen äntligen slutat låta, börjar den igen och Jason suckar.
”Motherfucker”, muttrar han innan han drar tummen över skärmen och pressar mobilen mot örat. ”Vad?” fräser han irriterat och Xavier drar en djup suck.
”Det var på tiden McCann, trodde aldrig att du skulle svara.” Jason skrockar humorlöst och svänger in på den tomma landsvägen. Gruset låter under däcken när han kör över den gamla vägen. ”Du kom inte till stället vi bestämde”, konstaterar Xavier och Jason himlar med ögonen.
”Det gjorde jag, bara det att du var försenad så jag lämnade stället. Jag har andra saker att göra än vänta på dig Donovan.” Jason parkerar bilen och kliver ut fortfarande med mobilen mot örat.
”Well, andra saker kom i vägen.” säger Xavier genom telefonen, men Jason vet redan sanningen; Castillo distraherade honom för att Bieber skulle kunna ta sig dit, istället för Donovan. Så nu måste han jobba för Bieber istället för Donovan, eftersom att han inte har så mycket av val; Bieber kommer komma efter honom om han inte samarbetar, det är en sak som är säker. Dock finns det ett sätt att jobba för båda, och Jason skulle kunna komma undan med det. Det är en risk, men det är en risk Jason McCann är villig att ta. ”Möt mig klockan tio vid The Cross Bridge.
”Elva.”
”Tio.” spottar Xavier och ilskan börjar genast koka i Jason.
”måste jag påminna dig om att du vill ha något från mig, inte andra vägen runt. Elva, Donovan. Kom inte en minut försent.” med det lägger Jason på och begraver mobilen i fickan innan han fiskar upp ett paket Marlboro. En cigg hamnar mellan hans läppar och Jason tänder cigaretten innan han tar ett djupt bloss. Han kan genast känna sina muskler slappna av cigaretten.  När han kommit ner till filtret dumpar han cigaretten på marken och släcker glöden med sin skosula innan har drar fram sin pistol och lossar på säkringen. Med ett elakt flin på läpparna styr han stegen in i mörkret.

 Ett par mjuka läppar pressas mot min bara hud och jag pressar min kropp närmare hans.
”mhm”, Min hand hittar sin väg upp till hans nacke och jag drar en hand genom hans mjuka hår. ”sluta inte.” Dem underbara läpparna fortsätter arbeta sin väg på min heta hud, över min hals och upp till min käke. Hans varma händer möter min bara hud när han drar upp min tröja och jag ryser av hans händer mot min hud. Tröjan hittar sin rätta plats på golvet, och han trycker sina läppar mot mina. Hans händer vandrar över min kropp, lämnandes mig med att vilja ha mer.  Hans läppar lämnar mina och jag saknar dem, men den tanken slås bort när han istället pressar dem mot min hals och lämnar ett brinnande spår efter sig. Min hand söker sig till hans mage, och uppför hans bröst, över hans magmuskler. Mina byxor åker av, och gåshud uppstår på min hud när han drar sin hand över mitt lår, medan hans läppar gör sin magi över min hud. Ju mer han rör mig, desto mer vill jag ha; precis som en drog. Jag vill inte bara ha hans beröring, jag kräver den. Hela min kropp begär honom. Hans läppar hittar min svaga punkt, och genast börjar han suga, slicka och nafsa på huden. Jag vet att det snart kommer synas ett sugmärke där. Hans hand börjar närma sig mina spetstrosor, och jag pressar mig mot hans hand. Jag behöver inte ens kolla för att veta att ett flin är fastklistrat på hans perfekt formade läppar. Jag kan till och med känna flinet mot min hud. ”Justin”, stönar jag och hans hand letar sig längre och längre upp, tills hans nästan är där, på platsen jag vill ha honom mest…

Jag slår upp ögonen och sätter mig chockat upp i sängen. Mitt huvud far åt både höger och vänster, men den enda som finns i rummet är jag. Bara en dröm. Jag stönar irriterat och drar en hand genom mitt hår. Allt hade känts så äkta; som om han faktiskt var här och rörde mig, kysste mig. Jag skakar bort tankarna, men smyger sig in i mitt huvud igen och jag suckar tungt. Min blick söker sig i rummet, och jag får syn på klockan. 4.56. Den är inte ens fem på kvällen, vilket betyder att jag måste somnat på grund av den dåliga sömnen jag fått dem senaste nätterna. Inte för att jag bryr mig särskilt mycket om min dåliga sömn. Sömn är inget jag bryr mig om, och har aldrig riktigt gjort heller. Jag ser inte vad som är det viktiga med det. Egentligen gillar jag nätterna mer än dagarna; allt är så mystiskt, och det är mycket lättare att dölja sig i natten, försvinna bort bland skuggorna. Man kan göra så mycket mer utan att vara rädd för att bli upptäckt.
Ett meddelande lyser upp min mobil som jag lämnat på nattduksbordet och jag läser namnet som lyser upp skärmen. Justin. Jag blundar och skakar på huvudet, och kollar igen på namnet. Joelle. Besviket drar jag tummen över skärmen och läser meddelandet.

 

Från Joelle:
At Lane’s. Förlåt, ville inte väcka dig.


Jag ler över att hon faktiskt sa förlåt om det. Det är inte så att vi hade några planer. Dock antog hon nog att jag ville träffa Justin, och det är sant. Men samtidigt vill jag inte göra det. Som automatiskt letar sig mina fingrar upp till mina läppar. Det har gått flera dagar sen han kysste dem på riktigt, några minuter sen han gjorde det i mina drömmar. Jag kan inte låta bli att önska att drömmen varit verklig, eller i alla fall hans läppar mot mina. Det var perfekt; hans läppar mot mina, som två pusselbitar som passar perfekt. Det är så det känns, och jag vet att det inte borde kännas så. Jag kom inte hit för att hitta kärlek. Jag visste det inte innan, men den mörka sidan är precis varför jag är här. En sida av mig jag alltid vetat har funnits, men det är en sida jag ignorerat, dolt. Det här är det jag är byggd för att göra. Vara kriminell. Vara en del av något mörkt. Vara en del av det här. Det behövdes bara den rätta platsen för att den delen skulle stiga fram.


20.07. Yep, I suck. Definitely. Det här skulle kommit upp igårkväll (vilket nästan är 24 timmar sen) men jag satt och stirrade på skärmen i säkert en halvtimme klockan två inatt. Det var helt blankt. Kanske berodde det på trötthet, men nu är i alla fall kapitlet uppe. Ska försöka få upp nästa så snart som möjligt, men jag vet inte när snart blir eftersom att jag har ett matteprov på onsdag, och sedan ett på fredag, ett fysikförhör på torsdag, och egentligen skulle jag skriva ett so-prov imorgon, men min lärare är så snäll, så jag behöver inte skriva det förrän om en vecka. Nu ska jag sluta babbla på om en massa ointressanta saker, och börjar skriva på kapitel 18 istället.

 

Btw, hur lång vill ni att novellen ska vara/ eller hur långa noveller gillar ni? Långa noveller som närmare 100 kapitel, eller mittimellan, typ 40 - 50? Den här novellen kommer bli ungefär 50 kapitel, kanske lite mer, men jag vill veta vad ni tycker.

 


Comments
Emelie säger:

jätte bra ! :)

typ 70 kapitel typ tycker jag är lagom sen mer är bara bra :)

Postat: - URL/Blogg: http://bieberrstorys.blogg.se



Jossan säger:

Jag gillar när det är långa noveller, alltså närmre hundra kapitel eftersom jag har svårt att slita mig från karaktärer och börja om från noll. Men så länge slutet är bra finns det ingen anledning att önska ett specefikt nummer och om du har tänkt att det bara behövs femtio kapitel så har jag absolut inga problem med det, du vet ju antagligen hur du vill ha det :)
Däremot har jag en fråga, som rör det här. Kommer du fortsätta på bloggen även när den här novellen tar slut, men då på en ny novell?
För om det är ett ja så spelar det inte alls någon roll hur många kapitel som ska finnas, men om du inte kommer fortsätta vill jag att den här berättelsen ska fortsätta till kapitel 1000 eller något, haha. Du skriver så grymt bra, vill verkligen inte att du slutar skriva :)

Svar: Åh, blev så grymt glad när jag läste den här kommentaren, tack sötnos. Du förtjänar tusen kramar. Nej, jag kommer inte sluta när den här är klar, utan jag kommer fortsätta på en annan novell, i alla fall om ni vill att jag ska fortsätta :)❤
None None

Postat: -



Alice säger:

50 är helt okej tycker jag! Och långa kap😏😁

Super bra kap Btw !😘👌👍

Postat: -



Stella säger:

Jättebraa!!!!

Ungefär 40-60 kapitel

Postat: -



Agnes :) säger:

Jätte bra :)
Jag tycker om noveller som är 50 - 100 kapitel ungefär så det blir perfa <3

Postat: -



Thilda säger:

Lika bra som alltid! :D<3 längtar till nästa kap.
Jag tycker om att läsa noveller som är ungefär 50 kapitel och uppåt :)

Postat: -



nevereverland.blo.gg säger:

Lika bra som vanligt!
Sånt är så svårt och veta, då man inte ens själv vet hur mycket saker man egentligen vill få med i novellen. Men tycker vanligtvis 50kap är rimligt, annars blir det väldans uttjatat haha..

Postat: - URL/Blogg: http://nevereverland.blo.gg/



Celebnovell säger:

Gillar mest "mellannoveller" med 40-50 kapitel då, men din skulle jag inte säga nej till att läsa 100 kapitel+. Du är så underbart duktigt att det inte går. Varje gång läser jag dina kapitel och tänker "jag vill också vara sådär duktigt."
Cheesy kommer detta låta men jag är verkligen stolt över att vara en av dina första läsare på bloggen. ^^

Svar: Men du är ju bara för underbar, hyperventilerade när jag läste. Du ska inte vara avundsjuk, du skriver 100 gånger bättre än jag. Aww, och jag är stolt över att vara en av dina trognaste läsare. Kommer aldrig försvinna, skulle inte klara mig utan dina kapitel❤
None None

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/




Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback