3 - THIS FEELS RIGHT

Vid det här laget är jag i Kanada, något jag upptäckte för några timmar sedan. Jag är inte ett dugg trött, trots att jag egentligen borde göra det. Tystnaden får mig att tänka, tänka på mamma, Jace, även på mig själv. Men inte på Joseph, min egen far. En tyngd har lyfts från mina axlar efter att jag rymt, men jag har fortfarande en konstig känsla i magen. Jag kan inte låta bli att oroa mig för mamma och Jace. Tänk om något händer dem?

STRATFORD 
POPULATION 32 000

Jag tittar på skylten framför mig en lång stund. Jag vet inte varför, men det här känns rätt. Jag vill stanna här, och börja om mitt nya liv, om man nu kan kalla det, det.
Jag trycker ner gaspedalen och fortsätter in i staden som jag nu skulle kunna kalla hem. Jag har ingen aning om någonting om den här staden, men det gör det hela mer spännande. Vem vet vad för hemligheter som döljer sig bakom staden?
Massor av hus svischar förbi när jag kör genom gatorna. Jag kommer nog inte hitta någonstans att bo förrän om några dagar, kanske till och med veckor, så jag kan lika gärna leta upp ett hotell. Jag har pengar till det, så det är lika bra.
När jag kört förbi en massa kvarter kommer jag in till staden, eller vad man nu ska kalla det. Jag ser ett flertal motell, och lite mindre hotell, men väljer att köra förbi dem och leta efter ett bättre hotell istället. Det skadar inte att unna sig lite lyx ibland.
Efter några minuter av körande hittar jag ett fyrstjärnigt hotell som jag tar in på. Rummet är fräscht och ljust, inte alls som på motellet.
Min utmattade kropp faller ner på sängen efter att jag dumpat väskorna på golvet. Jag är trött och utmattad men ändå kan jag inte sova. Sömn är något som tydligen är svårt att få den senaste tiden. Men jag vill samtidigt inte sova, i alla fall inte nu mitt på dagen.
En suck lämnar mina läppar, och jag reser mig upp från den sköna sängen och släpar mig till badrummet där jag tar en lång och skön dusch. Därefter klär jag på mig och beger mig ut på Stratfords gator för att utforska staden. Jag tar inte bilen utan väljer att gå.
Hotellet ligger ganska centralt i staden så jag behöver inte gå långt för att komma till ett köpcentrum. Utbudet av butiker är inte det största, men det duger. Dessutom kan man åka in till en större stad i närheten om det vore så.

 Jag trycker ner foten hårdare på gasen och tar ett bloss av cigaretten jag håller i. Bilen ökar genast fart. Min mobil ringer på sätet bredvid och jag fimpar cigaretten utanför fönstret innan jag tar upp min telefon och svarar utan att kolla vem det är som ringer. 
”Justin”, svarar jag enkelt.
”Vart fan är du? Du skulle ha varit här för fyrtiofem minuter sen!” gormar Dwayne på andra sidan luren. Ett humorlöst skratt lämnar mina läppar.
”Chilla Castillo, du börjar låta som din syster.”
Beverly Castillo, också känd som Dwaynes irriterande, men jävligt sexiga syrra, är en brunett jag brukar knulla lite nu och då. Nackdelen är att hon är klängig, men hon är bra i sängen så jag antar att det är värt det. 
”Du svarade inte på min fråga.” konstaterar Dwayne och jag suckar. Jag kommer nog inte vara hemma än på ett tag eftersom att Fernandez bytte mötesplats i sista stund, men jag fick ändå det jag kom för. Jag kastar en blick på väskan med pengarna som ligger därbak innan jag tittar fram på vägen igen.
”Ändrade planer, vi ses imorgon.” säger jag tillslut och lägger på samtalet.  Jag lägger tillbaka den svarta Iphonen på sätet igen och blickar fram på den långa vägen framför mig. Jag kommer vara tillbaka i Stratford om några timmar med pengarna jag fått för bara några timmar sen.

 

Mina skor låter mot betonggolvet när jag går längre in i lagerlokalen där jag ska möta Fernandez för att ge honom det han vill ha i utbyte mot pengar. Informationen jag samlat in åt honom är värdefull, något båda av oss vet, så summan pengar jag kommer få är hög. Jag jobbar inte åt honom, men då och då gör jag saker åt honom för att få pengar.
”Trevligt att du kunde komma i tid trots att jag ändrade plats. Du är duktig Bieber, det måste jag erkänna.” hörs hans röst samtidigt som han dyker upp från mörkret.
Hans hår är rufsigt, byxorna hänger slarvigt på hans höfter och man kan se hans rödrosiga kinder i mörkret och jag förstår varför han ändrade plats – Han hade något att göra, eller snarare någon att göra. Bara tanken gör mig äcklad, han är över femtio.
Jag himlar med ögonen, han vet att jag är duktig, aldrig har jag svikit honom. Inte för att det är särskilt svåra saker han vill att jag ska göra, som han verkar tro, men det underlättar bara för mig. ”Låt oss göra det här snabbt och smidigt. Båda vill komma härifrån så snabbt som möjligt.” Jag nickar bara som svar och räcker fram mappen med informationen han vill ha. Han tar mappen och kollar igenom några av papprerna medan jag otåligt står och väntar på att få det jag kom hit för – pengarna. Han nickar gillandes och räcker sedan fram en väska som är full med pengar. ”Bra jobbat Bieber.” Jag svarar inte utan tar bara tag i väskan och vänder mig om för att börja gå härifrån. Jag vill vara tillbaka i Stratford så snabbt som möjligt eftersom att jag har andra saker att göra. ”Jag hör av mig om det är något mer!” ropar han efter mig. Jag fortsätter bara gå, glad över att få komma härifrån.
Månen lyser upp träden och får dem att kasta skuggor på gruset som knastrar under mina fötter. Jag låser upp min bil och kastar in väskan i baksätet utan att kolla så att det verkligen är pengar där, jag behöver inte göra det – Fernandez sviker inte mig, på samma sätt som jag inte sviker honom. Så fort jag satt mig framför ratten startar jag bilen och kör snabbt där ifrån.

 

Mötet gick bättre än jag förväntat, jag trodde att han skulle säga mer. Inte för att jag bryr mig egentligen, han kan säga vad fan han vill, jag bryr mig inte ett skit bara jag får mina pengar som utlovat.
Vägen är mörk och det enda som lyser upp den är strålkastarna från bilen, men man kan inte se längre än några meter. Tystnaden i bilen lämnar plats åt mina tankar och jag är glad över att ingen annan åkte med mig. Fast dem brukar aldrig göra det, dem vet ändå att jag inte vill, eller ens behöver det. Dock brukar Beverly vilja följa med men jag orkar inte med hennes tjat.  

Jag styr mina steg nerför trappan och mot köket. Jag kom hem sent i natt, och då smög jag in för att inte väcka något. Jag har inte fått så mycket sömn, men det får jag inte ofta nuförtiden. Där nere möts jag av en tokglad Beverly som genast börjar klänga på mig.
”Hej Justy.” mumlar hon sexigt i mitt öra medan jag står med näsan i kylskåpet.
”Sluta kalla mig det.” säger jag irriterat och tar ut ett mjölkpaket för att dricka direkt ur det. När jag är klar ställer jag tillbaka den och vänder mig om mot Beverly.
”Varför?” frågar hon och biter sig i läppen samtidigt som hon drar en hand över min nakna bröstkorg. Jag kan inte stå emot och pressar upp henne mot kylskåpet innan jag pressar mina läppar hårt mot hennes. Hon flämtar till av den plötsligt rörelsen och jag tar chansen att tränga in min tunga i hennes mun. Hon är snabbt med på noterna och hennes tunga börjar genast fighta med min. Mina händer börjar vandra skamlöst över hennes kropp, och jag pressar mina läppar mot hennes hals upp mot hennes öra.
”Gå upp och vänta på mitt rum.” viskar jag och hon nickar genast, medveten om vad som kommer hända snart. Hon börjar genast gå uppför trappan, noga med att vicka extra mycket på rumpan. Jag kastar en sista blick på henne innan jag kliver ut från köket och in till vardagsrummet där killarna sitter.
”Det var på tiden Bieber.” säger Lane och jag himlar med ögonen och sjunker ner i fåtöljen med allas blickar på mig.
”Hur gick det?” frågar Dwayne.
”Perfekt.” svarar jag enkelt.
Dwayne drar irriterat en hand genom hans hår. ”Och pengarna?”
”Ligger i hallen.” Dwayne suckar frustrerat åt mina korta svar, men jag bryr mig inte. Vill han något får han fråga.
”Du vet, det skulle vara lättare om du gav mig riktiga svara istället.”
Jag biter ihop käken och knyter irriterat mina nävar. ”Och det skulle vara bättre om du kunde hålla käften, men jag antar att det aldrig kommer hända.” snäser jag och reser mig upp trots att ingen av dem har fått svaren de vill ha. Inte för att jag bryr mig, jag har viktigare saker att göra. Som att knulla Beverly.
På vägen uppför trappan vandrar mina tankar till tjejen jag fick en skymt av på bensinmacken, men tankarna passerar bara och inte sent därefter har mina ben lett in mig till mitt rum där Beverly uttråkat ligger och väntar.
”Det var på tiden.” säger hon när jag kommer in i rummet. Mer hinner hon inte säga innan jag har placerat mig över henne och attackerat mina läppar mot hennes hud.
Våra kläder ligger bara några minuter senare i en hög på golvet, och våra varma kroppar rullar runt under lakanen. 


Justins perspektiv, vad tycker ni? I nästa kapitel händer lite mer spännande grejer, så håll i er ;)
Vill även säga tack till alla fina kommentarer, ni anar inte hur mycket det betyder. Ni alla förtjänar en bamsekram. 

 Nope, har inte startat något instagram-konto till bloggen, men jag kan göra det. Just nu är min mobil trasig, men jag ska få en ny i veckan, så jag gör ett inlägg här när det är fixat :) 
 
 
Tack kära du. Självklart kan jag länka mina favorit noveller! :) 
 
celebnovell.blogg.se 
Skitgrym novell, rekomenderas starkt. Det är ren perfektion. 
 
smilingbieber.blogg.se
Skriver på sin första novell som är jättebra, helt perfekt. 
 
mybieberdrug.blogg.se 
Just nu skriver hon en fortsättning på hennes första novell och den är skitbra. Ganska annorlunda, på ett bra sätt. 
 
myybieberstoory.blogg.se
Två tjejer som skriver en helt grym novell. 
 
biebsdrew.blogg.se 
Asbra novell, med bra och spännande handling. 
 
Tror det var alla, kan ha missat någon. 

Comments
Sarah säger:

Jätte bra!
Bara en liten fråga hur ofta brukar du uppdatera?

Postat: -



Sarah säger:

Juste! Vet du vad tjejen till höger heter på bilen. Hon med blå-gröna ögon.

Postat: -



Ebba säger:

Supermegabra!! Meeeeeer!!!:*

Postat: -



Thilda säger:

lika perfekt och grymt som dom andra kapitlerna :D, jag är typ beroende i din novell redan hihi. Längtar något så mycket till nästa kapitel! Din novell är helt klart en av mina favoriter. :)

Postat: -



Celebnovell säger:

Alltid lika underbar och söt. ^^
Älskar verkligen din uppdatering - tror inte jag skulle klara en dag utan ett kapitel. ♥

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/



Alva säger:

Vad tycker du om lmssy? :)

Postat: -



Biebsnovel säger:

Avgudar dig vafan, så bra och duktig du är, lite avis här ;(<3

Postat: - URL/Blogg: http://biebsnovel.blogg.se



Biebsworldstory säger:

Sjukt bra, fastnade för din novell redan första kap oj du skriver sjukt bra ❤️❤️

Postat: - URL/Blogg: http://biebsworldstory.blogg.se



Emelie säger:

jätte bra :)

Postat: - URL/Blogg: http://emelajzaan.blogg.se



Julia säger:

Gissa vem som kommer missa bussen nu för att jag så himla gärna ville fortsätta läsa. Så värt det.

I förra kapitlet hakade jag ju upp mig på hur hemskt hon hade det på motellet? Du förstår inte lättnaden jag kände när hon tog in på det nya, jag sitter på riktigt och är glad just nu och tycker att Maddison förtjänar fett mycket att ha det bra haha.

Och Justins kommentar, "du börjar låta som din syrra", BLAND DET KLOCKRENASTE JAG HAR LÄST, varför har jag aldrig kommit på något sådant?! Är jätteavundsjuk på liksom den meningen, fattar du hur avundsjuk jag är på hela din novell då?! Av det lilla jag har läst om Justin älskar jag honom redan, han är hur rolig som helst och, oh my god vad han är SEXIG, på riktigt, din Justin är typ sexigare än Danger, jag ÄLSKAR honom, jag tycker det är jättesvårt att skriva om Justin när det kommer till att liksom ge honom en personlighet så att han är verklig och att jag ska gilla honom och att läsarna ska gilla honom men alltså jag ÄLSKAR din Justin. Helt sjukt.

Och jag måste bara säga att dina svar på kommentarer och egna inlägg, utifrån vad jag har läst och absolut inte minst från dina underbara kommentarer jag ser att du lämnar på min blogg och på många andras, du förtjänar så mycket cred för hur sjukt underbar du är och hur stört glad du gör mig och så många andra, alltså om det är något jag kan göra för dig någonsin som måste du säga till för jag vill verkligen ge tillbaka för att jag vet inte jag blir typ crazy för att jag inte kan krama dig just nu, du är så himla himla underbar!

Svar: Men gud gud gud - tror inte ens på gud men du får mig att vilja göra det då en sådan här kommentar seriöst måste vara skickad av gud med en ängel. Du är förfan en ängel. Skriver långa kommentarer på din blogg men jag vet inte om det räcker för att ge tillbaka när du skriver så här underbara, älskvärda kommentarer. Seriöst, inget kan ge tillbaka sådana här obeskrivliga kommentarer, men jag kan iaf försöka. Har redan tackat dig, men jag vill tacka en gång till. Man kan nog aldrig tacka en gång för mycket. Tusen, nej, miljoner tack till dig. Om jag skulle kunnat - det här kommer låta fett cheesy men jag skojar inte - skulle jag gett dig stjärnorna och månen och alla planeter och sedan lite mer därtill. Låter som någon typiskt cliché-line i någon romantiskt film, men dina kommentarer gör mig bara så otroligt glad att jag var tvungen. Blir tårögd av dina fina kommentarer och jag kan läsa dem om och om igen, precis som med dina kapitel. Måste nämna att nej, jag får inte fram Justin sexigare än Danger för det är typ omöjligt (den enda som får det är du, för du gör alltid det omöjliga). Justin i Everlasting var rena mumsbiten, liksom såååååå sexig, och dessutom det lilla jag sett honom i Madness är tusen gånger sexigare än den Justin jag beskriver. Sen kan inte du vara så avundsjuk på mig då du skriver som en ängel och är en ängel och jag är långt ifrån det, än mindre skriver låååångt ifrån det. Fotavtrycken du gjort går djupare än mina någonsin kommer gå. Du är The Queen of all Queens och kommer alltid vara. Ingen diskussion.
Om du blir helt crazy, vad tror du jag blir då?! Kramisar på dig❤❤
None None

Postat: - URL/Blogg: http://bieb.blogg.se/




Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback