19 - KRASHING A PARTY

 Ett flin sprider sig på mina läppar, ”Jag har gjort många saker.”
Joelle himlar med ögonen, men snabbt därefter sprider sig ett glatt leende på hennes läppar. ”Du kysste henne!” andas hon exalterat och jag öppnar chockat munnen.
”Maddison berättade. Tjejer pratar.” förklarar hon. Jag nickar utan något att säga. ”Har Justin Bieber en liten förälskelse?” flinar hon och lutar huvudet åt sidan.
”Nej,” mumlar jag och vänder mig mot pizzan igen. Lögn, igen.
”Ljug inte. Kom igen, ni två skulle vara sååå söta ihop.” En alldeles glad och bubblig känsla sprids inom mig, och jag kan inte hindra leendet som sprids på mina läppar. ”Tänker du erkänna?” Min blick hamnar på Joelle igen. Hon står med armarna i kors över bröstet och jag suckar. ”Gillar du henne?”
Jag tar ett djupt andetag och förbereder mig på orden jag kommer säga. Orden jag aldrig har sagt högt. ”Ja det gör jag. Jag gillar Maddison, mer än du anar.”

”Är du klar än?” klagar jag och smuttar på min latte från Starbucks. Jag och Joelle är och shoppar, och vi har varit inne i minst hundra butiker för att leta efter ”dem perfekta jeansen” till Joelle. Hon verkar inte förstå att dem inte finns här. Mina fötter värker efter allt gående, och min handled skaver efter Joelles påsar hon tvingat mig bära medan hon letar efter ett par jeans. Nu börjar jag ångra att jag sa ja till det här, shopping har ändå aldrig varit min sak. Joelle kommer tillbaka med flera par jeans i handen och jag suckar.
”Jag går och provar.” meddelar hon och jag viftar bara bort henne. Hon försvinner in i omklädningsrummet och kommer ut en minut senare för att visa resultatet för mig. Inte för att jag kan bry mig mindre; jag tröttnade på det här efter de femte par jeansen hon provade. ”Nej, de här trycker in min rumpa alldeles för mycket.” Hon försvinner in igen och jag tar upp min mobil i ett försök att ta död på min tråkighet. Men inget spännande har hänt där så jag stoppar ner den i fickan igen och fortsätter min tråkighet. Joelle kommer ut ett flertal gånger men jag ger henne ingen uppmärksamhet. Tillslut får hon nog. ”Maddison!” tjuter hon irriterat och jag vänder blicken på henne. ”Du ska hjälpa mig, inte sitta och dagdrömma om Justin.” Jag blänger ilsket på henne, och hon flinar. ”Nu har jag åtminstonde din uppmärksamhet. Hur ser dem här ut?” hon vänder och vrider på sig men jag bryr mig inte ens om att titta.
”Dem är perfekta. Köp dem så kan vi gå.”
”Du kollar ju inte ens.” stönar hon enerverat och jag vänder blicken ditåt. På Joelles ben sitter ett par perfekt åtsittande jeans, och jag lovar mig själv att sticka hem utan henne om hon inte köper dem. ”Fast du har rätt. Dem är perfekta. Jag tänker absolut köpa dem.” Jag pustar ut och Joelle försvinner in i omklädningsrummet för att sedan komma tillbaka några minuter senare med sina vanliga kläder. Med ett leende på läpparna försvinner hon iväg mot kassorna, och jag går mot utgången för att vänta på henne. Inte alls en lång stund efter stiger vi ut från butiken i sensommarvärmen och jag är nöjd över att äntligen få komma härifrån. Jag börjar dra med mig Joelle mot bilen men hon drar mig tillbaka och jag tvingas stanna.
”Vad?” undrar jag och kollar åt hållet hon ser åt.
”Schh”, hon pressar ett finger mot sina läppar och jag kniper ihop läpparna. Hon drar mig närmare husväggen och nu kan jag tydligt höra rösterna ifrån gränden.
”At Sanford’s, ikväll.” säger en djup röst, och vem som helst kan höra att det är en kille som talar. Ja, förutom dem döva då såklart. ”Se till att ta med Donovan, annars gäller inte dealen.” Jag känner genast igen namnet Donovan.
”Xavier skulle inte missa det för allt i världen.” säger en annan röst, även denna gång en kille. ”Och ta med det jag vill ha,”
”Så länge jag får stålarna. Nu har jag affärer att ta hand om, senare Berkowitz.” Steg hörs och jag tittar panikartat mot Joelle som tittar likadant på mig. Jag är snabb med att dra med henne bakom en bil som står parkerad i närheten och en lättad suck lämnar mina läppar över att den okända mannen inte upptäckte oss. Vem vet vilken katastrof som skulle kunnat inträffa då?

 

”Lewis Sanford, det är hos honom festen hålls.” meddelar Liam. Jag och Joelle åkte direkt hem för att informera Liam och dem andra om den nyfunna informationen vi lyckats få tag på genom att tjuvlyssna på en konversation. Liam hade genast bett Tyler ringa Tigers, och nu en halvtimme senare står hela Tigers-gänget i vårt kök. ”Han är ganska känd inom den här världen.” Jag nickar, eftersom att den informationen mest var till mig, då jag antar att dem andra redan visste det.
”Det var alltså Maddox som pratade med den här killen. Såg ni hur han såg ut?” frågar Lane med blicken vandrandes mellan mig och Joelle.
”Knappt, han var stor och biffig, inte mycket mer än så.” svarar Joelle.
”Ingenting mer?” Joelle skakar på huvudet, men jag vet att det var någonting mer. Någonting klickar i mitt huvud och en bild av en tatuering formas i min hjärna.
”vänta,” börjar jag och allas blickar hamnar på mig. ”På vänstra armen hade han en tatuering i form av en orm med ett svärd som stack rakt igenom den.”
”Det är Rex Lucero.” säger Justin och en rynka bildas mellan mina ögonbryn. Det namnet känner jag igen; Joseph nämnde det någon gång när han pratade i telefon.
”Sitter inte han i fängelset?” undrar jag och Justin kollar förvånat på mig. ”Joseph nämnde någon gång att någon Lucero hamnade i fängelset. Han var väldigt förbannad eftersom att det var en av hans bästa tillgångar.” förklarar jag.  
Justin nickar imponerat med ett leende lekandes på läpparna. ”Han kom ut från fängelset för några veckor sen. Han måste vara back in business.” En bubblande känsla bildas inom mig av Justins leende; en känsla jag känner igen alltför väl, men också en känsla som är omöjlig att stoppa.
”Hur hamnade hans ens i fängelset?” kan jag inte låta bli att fråga. Jag vet att han är kriminell, men det kan inte ha varit något stort han blev ditsatt för eftersom att han inte stannade i fängelset särskilt länge.
”Det var mest småsaker, men polisen ville sätta dit honom för något större eftersom att dem har varit efter honom i flera år. Han är dock ganska bra på att dölja saker.” svarar Lane och jag nickar sakta.
”Vad ska vi göra?” undrar Joelle, en fråga jag är säker på flera av oss är nyfikna på.
Ett flin som menar trubbel sprider sig på Justins läppar, ”vi ska krascha en fest.”


Kapitel 19, vad tycker ni? Vad tror ni det är för deal JMs har med Lucero? Tyckte sista delen av kapitlet var svårt att få ihop, men fick ihop det tillslut. I nästa kapitel kommer det hända en hel del saker, och kapitlet kommer dessutom vara längre än vanligt.
En liten ledtråd: Vanessa Meyer, hmm..


Comments
Emelie säger:

åhh jätte bra ! :)

Postat: - URL/Blogg: http://storiesaboutjustinb.blogg.se



Manar säger:

Länkbyte??, lämna gärna en kommentar på ett utav mina inlägg så vi kan starta:)

Svar: Kan inte klicka in på din blogg, det måste vara något fel :/
None None

Postat: - URL/Blogg: http://biebertimezblogg.se



Jossan säger:

Längtar redan till nästa del! Du är jätteduktig på att skriva :)
Men jag har bara en fråga... Skulle du bara kort sammanfatta alla killar som är med i hennes gäng och de som är med i Biebers gäng? Jag blandar alltid ihop de, så det skulle vara jättesnällt om du kunde skriva ner namnen, tack! :)

Svar: Tack sötis, du är för underbar❤ Självklart skulle jag kunna de, har till och med skrivit upp dem själv för att inte blanda ihop dem, haha. I'm a confused women. Men jag skriver upp dem i slutet på nästa kapitel :)
None None

Postat: -



Celebnovell säger:

Du skriver så fucking underbart att det inte är sant. Bryr mig inte längre om hur korta eller långa kapitlen är för i slutändan är jag lika fast och vill bara ha ett till kapitel på momangen. :P♥

Svar: Men aww babe, du får ju mitt hjärta att slå dubbla slag när du skriver så himla underbara saker❤
None None

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/



Julia säger:

Miljarder saker är fantastiskt med din perfektion till novell (Borde inte ens kalla den här storyn eller bloggen för bara en novell längre, då du gör något mycket bättre och större, för bra för att jämföras med oss andra), till exempel hur just din berättelse innehåller ALLT. Drama och spänning, speciellt när du skriver actionscener ur Justins perspektiv, underbara, verklighetstrogna och speciella relationer mellan karaktärerna (tex Justin och Maddison, Maddison och Joelle, Maddison och hennes föräldrar, relationen man märker att de andra gängmedlemmarna har med varandra, osvosv), sexiga Justin och hur spännande hans och Maddisons förhållande håller på att utvecklas, Maddisons mystiska bakgrund, ditt språk, dina ordval och dina uttryck… skulle kunna fortsätta hur länge som helst, men då skulle du aldrig få läsa den här kommentaren då den aldrig skulle bli klar.

I början av det här kapitlet till exempel så är Maddison och shoppar med Joelle. Ännu ett bevis på att du får med allt. Det är inte bara action och slagsmål och pistoler hela tiden, Joelle och Maddison är trots allt tjejer som tycker om att shoppa och umgås med varandra. Att du får med det är så bra. Vi läsare kan enkelt relatera till och känna igen oss i Maddison, trots att vi inte alls befinner oss i hennes situation, tack vare att du målar upp henne som en sådan verklig person som bortsett från pistolerna och gängbråken är en vanlig människa. PRECIS som du nyss beskrev min novell, försvinner världen runt en ett tag och man själv ÄR Maddison, man ser allt hon ser, hör allt hon hör och känner allt hon känner. Du ska vara så stolt över hur mångas liv du gör bättre genom din novell. Du låter oss släppa våra gamla problem och bara njuta av Maddisons spännande liv och ditt vackra språk.

Vad är ett utav dina kapitel om det inte innehåller något som hela ens mage dras ihop utav och gör att hela kroppen sätts igång på högvarv. Jag vet inte vad det är, men något är det, som jag älskar med Maddisons plats i gänget. Något med känslan jag får när de pratar med henne och hur jag kan se framför mig hur de tittar på henne. Hon rymde ju hemifrån i början av en anledning, något i hennes liv stod uppenbarligen inte rätt till och jag tror verkligen på att de här människorna är precis vad Maddison behöver. Jag tror att hon liksom får leva ut sin personlighet och sina förmågor till fullo, att det här verkligen är platsen för henne och hennes grej. Det är så skönt att hon varken är mesig eller slampig eller bitchig eller alldeles för stentuff, hon är en sådan himla fantastisk karaktär och jag tycker att du är minst lika fantastisk Becca för en sån här imponerande personlighet kommer inte från vem som helst utan bara från någon minst lika fantastisk själv. Vi pratade ju om hur mycket vi känner igen oss själva i våra karaktärer, medvetet eller omedvetet, och jag ser verkligen upp till Maddison och dig för ni är så himla bra och starka tjejer som är värda att se upp till och ha som förebilder. Längtar ihjäl mig till nästa och om mitt internet låter mig ska jag läsa det nu på en gång. Och bara så att du vet, att för mig som läser och kommenterar långsammast i världen och aldrig tycker att jag har tid eller förmåga att koncentrera mig tillräckligt länge för att ens läsa igenom ett kapitel, är det här stort. Det var typ hundra år sedan senast jag orkade sitta ner och läsa OCH kommentera två i rad. Men jag tänker göra det nu för din novell och framför allt du, världens finaste Becca, är så fruktansvärt fruktansvärt värda det <3

Postat: - URL/Blogg: http://bieb.blogg.se/




Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback