22 - IN HIS ARMS

 Jag kan höra vattnet slås av och en stund senare kliver Justin ut ur badrummet med endast en handduk virad runt höften. Vattendroppar hittar sin väg nerför Justins välbyggda bröstkorg och jag sväljer. Justin försvinner in i badrummet igen men jag missar inte flinet på hans läppar. När han kommer tillbaka igen har han endast ett par boxers på sig och jag sväljer återigen. Han lägger sig ner bredvid mig i den stora sängen, med armen utsträckt i en gest som betyder att jag ska krypa upp i hans famn, något jag inte tackar nej till. Kanske går vi för snabbt fram, men för att vara ärlig bryr jag mig inte. Jag lutar mitt huvud mot hans bröst, och plötsligt känner jag mig sömnig. Jag stänger ögonen och precis innan jag somnar kan jag höra Justin viska något i mitt öra,
”Sov gott, baby.”

Den stunden min kropp sakta vaknar upp från dess sömn och jag känner ett par armar virat runt min midja känner jag mig hel. Som om allt jag någonsin önskat mig har slagit in. Men så är inte fallet, men jag släpper det för stunden och låter mig själv vara lycklig, i Justins famn.
Jag vrider försiktigt på mig och så fort mina ögon får in Justins sovande figur sprider sig ett leende på mina läppar. Han ser så fridfull ut, som om han är en liten pojke igen. Försiktigt, för att inte väcka Justin, smeker jag med mina fingrar under Justins ögon och nerför hans lena kind. En lätt snarkning lämnar hans särade läppar och jag kan inte låta bli att fnissa. Jag drar en hand genom hans mjuka hår och studerar hans ansikte. Från hans stängda ögon, till hans kindben, över hans näsa och ner till hans läppar där min blick stannar. Dem ser så inbjudande ut, och bara tanken av hur underbara dem känns mot mina är outhärdlig. Jag vill så gärna kyssa dem, känna dem mot mina. Jag lutar mitt huvud mot hans bröst och lyssnar på hans jämna hjärtslag, när han rör sig under mig och innan jag hinner reagera hör jag hans röst.
”God morgon”, säger han i sin raspiga morgonröst som får mina knän att bli svaga. Tur är väl det att jag ligger i en säng och inte står på mina ben som definitivt skulle ha fallit under mig. Jag tittar upp på honom genom mina ögonfransar och ett stort leende leker på hans läppar.
”God morgon.” mumlar jag. Han slickar sig om läpparna medan hans ena hand letar sig in under tröjan jag bär och stannar på min rygg. Hans hand bränner mot min bara hud, något som nästan gör mig galen.
”Har du varit vaken länge?”
Jag skakar på huvudet. ”Inte alls.” En tanke gör ett besök i min hjärna och jag sätter mig upp i sängen.
”Kan jag låna duschen?”
”Självklart baby”, där är smeknamnet som får min mage att fyllas med fjärilar igen, ”men bara om jag får följa med.” Jag biter mig i tungan för att hindra mig själv från att le, och böjer huvudet neråt så att mitt bruna hår faller som en gardin runt mitt ansikte och döljer leendet jag inte kan stoppa. När jag tittar upp igen gnistrar Justins ögon och jag måste påminna mig själv om att inte drunkna i dem.
”Det kanske inte är en sådan bra idé.”
Han putar genast med underläppen, ”Fine, men vi båda vet att du vill.”
Jag höjer på ögonbrynen i en utmanande gest. ”Jaså?”
”Jag kan se det i dina ögon.” Jag biter mig i läppen och vänder mig om för att gå mot badrummet när hans röst stoppar mig. ”Handdukarna finns till höger om dörren när du kommer in. Och du måste ge mig en kyss.” Mitt hjärta fladdrar av hans sista mening, och jag är snabb med att lägga mig halvt över honom så att hans läppar når mina. Justins hand reser över mina lår och upp till min midja för att sedan trycka mig närmare honom, en rörelse som får mig att vilja ha honom mer. Jag har inte känt honom särskilt länge, men ändå känns han som den pusselbiten jag alltid saknat utan att veta om det. När kyssen är slut har jag världens största leende på läpparna, och en lycklig, varm känsla sprider sig i min mage, för att sedan följa med i blodet som flödar genom hela min kropp. Jag biter mig i läppen innan jag reser mig upp och trippar till badrummet med Justins blick brinnandes i ryggen. Mina kläder – eller snarare Justins tröja som han insisterade att jag skulle sova i – hamnar i en hög på golvet innan jag kliver in under duschstrålen och omfamnas av det varma vattnet. Vattenstrålen är varm, eller snarare kokhet, exakt på det sätter jag gillar det. Nästan inget är bättre än en dusch med så varmt vatten att det får huden att bli röd. När min hud nästan är blodröd och mina fingrar skrynkliga kliver jag ut ur duschkabinen och greppar tag om en handduk som jag virar runt min kropp och en annan som jag virar runt mitt huvud för att få mitt blöta hår att torka. På toasitsen får jag syn på en tröja och ett par mjukisbyxor som Justin måste ha varit inne och lämnat utan att jag hört det. Jag drar på mig dem innan jag öppnar dörren och stiger in i sovrummet. Justin syns inte till så smyger över golvet och kikar ut genom dörren som tillhör Justins sovrum. Tomt. Jag fortsätter ut i korridoren och förväntar mig att killarna ska vara där nere. Men det är tomt även där. Mina fötter leder mig in till det ljusa köket där jag hittar Justin.
”Är du hungrig?” frågar han så fort hans blick faller på mig, och han ger mig ett halvleende. Jag skakar på axlarna. ”Um, vi har inte särskilt mycket mat hemma”, han kliar sig i nacken, ”Pizza?”
”Det spelar inte så stor roll.” Jag biter mig i läppen och smyger sakta fram till honom. Han kollar ner på mig när jag stannar framför honom. Om det inte vore för hans distraherande ögon skulle min blick ha varit fastklistrad på hans nakna bröstkorg. Han placerar en hand på min midja för att sedan låta den vandra bak, och han stannar inte förrän hans hand är placerad på min svank. Försiktigt pressar han mig närmare honom och jag virar mina armar runt hans nacke i en kram. Hans kroppsvärme absorberas till mig, och fjärilar börjar fladdra i min mage. Trots att jag legat nära honom hela natten kan jag inte få nog. Det är något med honom som får mig att begära hans beröring. Kanske är jag kär.
”Vart är killarna?” kan jag inte låta bli att fråga. Dem kan inte ligga och sova nu, eller?
”Dem var tvungna att åka.” svarar Justin och jag hummar bara som svar. Mobilen i Justins byxficka plingar till och Justin tar ett steg bakåt innan han fiskar upp mobilen och öppnar meddelandet. En rynka bildas mellan hans ögonbryn och han drar en hand genom sitt hår.
”Jag kommer snart tillbaka.” meddelar han innan han försvinner iväg uppför trappan. Jag byter vikt från den ena foten till den andra och drar en hand genom mitt hår. När steg i trappan hörs en stund senare och Justin dyker upp i köket igen är han helt påklädd. Han slickar sig om läpparna. ”Jag är ledsen, men jag måste åka. Klarar du dig?” Jag nickar bara. ”Joelle är där uppe och sover, jag är tillbaka om en timme eller två. Om du är hungrig kan leta efter något i kylen.” Han kastar en blick mot kylen. ”Eller så kan du ringa efter en pizza. Pengar finns på byrån i hallen.”
”Got it.” Han ler bara och innan jag vet ordet av det är han försvunnen och allting känns ensamt. Jag är inte hungrig så jag bestämmer mig för att väcka Joelle. Klockan är ändå elva, hon kan inte sova bort hela dagen. Tveksamt öppnar jag dörren mitt emot Justins sovrum, men ingen Joelle syns till där så jag fortsätter vidare i korridoren. I rummet längst bort från Justin hittar jag Joelle sovandes i en stor säng, med täcket virat runt hennes smala kropp. Jag funderar en stund på ett sätt att väcka henne på och kommer på allt från att sätta på jättehög hårdrock till att hälla kallt vatten över henne. Jag nöjer mig med att bara dra upp gardinerna så att solljuset når in i rummet. Med det bestämt smyger jag över golvet och drar upp gardinerna. Ett stön hörs från sängen innan hon vrider på sig, bort från solljuset. Jag antar att en annan metod behövs då. Jag drar av henne täcket och för en millisekund tror jag att hon ska vara naken under täcket men pustar ut när jag ser att hon har på sig en tröja som måste tillhöra Lane.
”Joelle, få mig inte att hämta vattenslangen.” suckar jag men hon lägger bara kudden över huvudet och försöker dra upp täcket över kroppen igen, något jag inte tillåter. Jag rycker bort täcket från sängen så att den hamnar i en hög på golvet innan jag även rycker bort hennes kudde. ”Kom igen, annars kommer jag inte berätta alla detaljer om mig och Justin.” Lögn, jag kommer inte göra det heller. Hon sätter sig genast upp i sängen, med hennes blonda hår alldeles morgonrufsigt.
”Berätta!” säger hon exalterat och jag kan inte låta bli att himla med ögonen samtidigt som jag gör en segerdans i mitt huvud. Och det är så man får Joelle Adams upp från sängen.
”Du borde klä på dig först.” korsar jag armarna över bröstet när hennes blick faller över min klädsel och ett stort leende sprider sig över hennes ansikte.
”No freaking way, du måste berätta. Är ni tillsammans nu?” frågar hon, en fråga jag blir ställd av. Jag har ingen aning om vart vi står, men det jag vet är att jag redan fallit. Eller i alla fall nästan, och det finns inget som kan dra mig tillbaka upp.
Jag bestämmer mig för att ignorera frågan och missleda henne från ämnet genom att ställa frågan jag väntat i evigheter på att få svar på. ”Vem är Vanessa Meyer?”
Joelles ögon fylls av hat bara av att jag nämner hennes namn. ”Vi kan börja med att hon är en slampa som öppnar benen för allt levande på två ben som har en kuk.” Hon pausar och kollar runt i rummet. Hennes ögon undviker mina och jag vet att bakom det där hatet finns en känslig sida av Joelle som vägrar låta sig visas. ”Men jag vet att du vill höra historien. Du borde antagligen sätta dig ner.”


CLIFFHANGER, kind of. Men omg var inte det här världens gulligaste kapitel, Jaddison-feelings over here.
Kommentera gärna vad ni tror historien bakom Vanessa Meyer är!


Comments
Celebnovell säger:

UGH JADDISON MY BABIES! Lol... fangirlar sönder HAHA. xD Undrar verkligen vart Justin skulle.. hmm.

Anyway så var det like perfekt kapitel som alltid, förstår inte hur du lyckas Becca (Ok om jag kallar dig det? :P)♥

Svar: Same, haha, har väntat så länge efter att få skriva det här. Om det är någon som alltid lyckas är det du bby. Självklart boo❤
None None

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/



Ariana säger:

Jag tror det är justins ex? Eller slampan som Justin brukade ligga med ganska ofta?

Ja! Det va jätte gölligt kap🙈💥

Svar: Ja visst var det, älskade att skriva det❤ Bra gissning, men tjejen har inte med Justin och göra, hmm.
None None

Postat: -



Emelie säger:

sjuukt bra ! :)

Postat: - URL/Blogg: http://storiesaboutjustinb.blogg.se



Thilda säger:

Aww vilket urgulligt kapitel och otroligt bra! Jaddison moment all in!! :D Längtar till nästa kapitel. <3

Svar: Tack så mycket gumman, längtar också till nästa kapitel, haha. Det kommer idag, så du behöver inte vänta så länge till❤
None None

Postat: -



Stella säger:

Omajjjjgaaad!!! Smälter bakom skäärmen häääääär!!!! Heelp mee! :3

Postat: -



Jossan säger:

Gosh, älskar att du svarar på kommentarer, jag sitter och fangirlar bara för att du har svarat, haha (förstå då hur mycket jag fangirlar under kapitlerna...). Det känns också som att du verkligen lyssnar på det man säger - eller skriver, same shit- vilket är ett stort plus.
Det förra kapitlet var en jättestor chock, var verkligen inte beredd på att han skulle kyssa henne. Vet inte om jag tycker det har gått för snabbt eller att det äntligen händer någonting, kan inte riktigt bestämma mig... Men en sak jag kan komma på är att du kan variera längden på meningarna, ibland kan de bli lite lika :)
Och sen efter det här kommer såklart lite mer beröm för jag älskar hur du lägger upp novellen, hur du låter oss få reda på en sak men inte väntar för länge med att berätta den. Jag hatar berättelser där man får vänta till kapitel 100 innan man får reda på vem mördaren är, haha, har lite för lite tålamod xD
Vågar inte chansa på något, men har ändå några aningar, typ...♥

Svar: Och jag älskar att läsa kommentarer, blir lika glad av varenda en. Fangirlar när jag läser dina kommentarer, blir så otroligt glad, du är så himla söt❤. Tack för tipset angående längden på meningarna ska tänka på det i kommande kapitel. Håller med, hatar också att man får vänta på saker i noveller, därför försöker jag sätta ut lite ledtrådar lite här och där så att man nästan kan lista ut svaret själv. Kram❤
None None

Postat: -



Ida säger:

Har längtat på att ett kapitel skulle komma ut på bloggen och vips har vi ett här. Kapitlet var jätte bra, kan inte säga något annat ord än att de va perfekt. Älskar Justins gulliga sida! Är inte så bra på att skriva hur 'bra' ett kapitel var.. Men jag hoppas att du inser det själv att du skriver underbart.

Jag har faktiskt ingen aning om vem Vanessa kan vara.. Hon kan ju vara vem som hälst, så den frågan hoppar vi över.. ;-)

Svar: Åh vad gullig du är, DU är perfekt. Kan inte annat än att säga tack, blev jätteglad över din fina kommentar❤
None None

Postat: -



Anonym säger:

Jaaag älskar detta kapitel! ÅHHH han är så himla gulliiig!! Du är sjukt duktig på att skriva! Fortsätt så! Jag Tror att lane ja ske var tillsammans med Vanessa innan han träffade Joelle och bu gör Vanessa allt för att förstöra lanes och kapellets förhållande!

Svar: Men gud så underbar du är, tack kära du. Nära där❤
None None

Postat: -




Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback