23 - IT'S CALLED REVENGE

 
”No freaking way, du måste berätta. Är ni tillsammans nu?” frågar hon, en fråga jag blir ställd av. Jag har ingen aning om vart vi står, men det jag vet är att jag redan fallit. Eller i alla fall nästan, och det finns inget som kan dra mig tillbaka upp.
Jag bestämmer mig för att ignorera frågan och missleda henne från ämnet genom att ställa frågan jag väntat i evigheter på att få svar på. ”Vem är Vanessa Meyer?”
Joelles ögon fylls av hat bara av att jag nämner hennes namn. ”Vi kan börja med att hon är en slampa som öppnar benen för allt levande på två ben som har en kuk.” Hon pausar och kollar runt i rummet. Hennes ögon undviker mina och jag vet att bakom det där hatet finns en känslig sida av Joelle som vägrar låta sig visas. ”Men jag vet att du vill höra historien. Du borde antagligen sätta dig ner.”

Bilens däck mot gruset är det enda som hörs i den tysta bilen och lämnar mina tankar fria. Fria att tänka på Maddison.
Jag kan inte hålla tillbaka det längre. Det är absolut omöjligt. Varje del av min kropp vill ha henne och jag vill kunna kalla henne min.
Hon är min svaghet.
Och det är ingen bra sak. Jag kan inte ha en svaghet, inte i den här livsstilen.  Att ha en svaghet är att göra dig själv sårbar. 
Jag kör in bilen på den lilla platsen som bara är synlig för människor som vet att den finns där, och parkerar bilen på gruset. Jag blockerar tankarna och stiger ut bilen. Med en smäll stänger jag bildörren och går över gruset som orsakar ett sprakande ljud att låta under mina skosulor.Ju längre jag går desto djupare in kommer jag i skogen. Jag svänger in på en stig som leder ut ur skogen, till ännu en grusväg. Där står Jason McCann med en cigarett i handen och händerna i fickorna. Han vänder huvudet mot mig när ljudet av mina skor mot gruset når hans öron och ett flin sprider sig över hans läppar. Inget våld, försöker jag intala mig själv. Jag kan ju alltid försöka.
”Trevligt att se dig igen Bieber.” Sarkasmen droppar från hans ord.
”Skippa kallpratet och dem mig fucking informationen.” Han flinar större och slänger ner det lilla av cigaretten som finns kvar på marken.
”En bomb. Det är vad dem vill ha.” Jag himlar med ögonen. Som om inte det var självklart. ”Dem tänker bomba erat lager.”
”Men du tänker stoppa dem.” Det är ingen fråga utan ett konstaterande.
”Är inte så säker på det. Dem har något jag vill ha. Dem ger mig något du inte kan ge mig. Inga stålar kan slå det.”
Med det börjar han gå iväg och jag vet att det inte finns något jag kan säga om det. Men det är ett par andra ord jag behöver byta med honom. Jag griper tag om hans tröja och hindrar honom från att ta några fler steg. ”Ray Martin och Trace Sanford, huh?” Något i hans ögon ändras och jag vet att han vet vad jag talar om.
”Jag vet inte vad du pratar om.”
Mitt grepp om hans tröja hårdnar. ”Du kommer få mig att bryta mitt löfte att inte använda våld. Ingen gillar brutna löften.” Jag slickar mig om läpparna. ”Vad för spel försöker du spela?”
Han flinar maliciöst. ”Det kallas för hämnd.”
Ilskan börjar bubbla upp inom mig och jag måste ta ett djupt andetag för att inte göra något dumt jag senare kommer få ångra. ”Så du satte en kula i en sexton-åring bara för att få hämnd?” Ilskan och avskyn kan tydligt höras i min röst.
”Låtsas inte som om du aldrig dödat förut.” flinar han, ett flin jag har lust att slå bort.
”Jag dödar inte oskyldiga tonåringar som du.” spottar jag och hans ögon mörknar. Han vrider sig ur greppet jag har på hans tröja och backar.
”Den här konversationen är slut.” Innan jag hinner reagera försvinner han och jag drar en hand genom mitt hår. Jag fick i alla fall veta det jag ville ha svar på.
 

Sängen är mjuk under mig och ger mig den komfort jag behöver. Mitt huvud är fullt av tankar från det Joelle berättade. Alla tankar snurrar och lämnar mig förvirrad, utan några svar. Nu vet jag i alla fall att Vanessa är en svuren fiende till både Tigers och Red Bullets och jag antar att det är det viktigaste.

 

”För att börja om från början, för några år sen träffades Lane och Vanessa på en klubb. Man kan säga att Vanessa lurade in Lane i en relation.” Joelle tar ett andetag. ”Dem var tillsammans ett ganska långt tag, och alla killarna började lita på henne, något som är väldigt ovanligt i vår situation. Dem hade väldigt svårt att lita på vemsomhelst, och det har dem fortfarande, men det var mycket värre förut. Jag antar att dem har byggt upp det nu. The Tigers och Red Bullets var då två stora gäng, båda med ungefär tio medlemmar.” Jag nickar för att bevisa att jag lyssnar. Nyfikenheten är på topp just nu, men jag låter Joelle ta sin egen tid att berätta. ”Men Vanessa var ingen person man kunde lita på. I själva verket så var hon bara en backstabber hela tiden. Hon hade en deal med Xavier Donovan att krossa båda gängen inifrån med hjälp av Lane, då han tyckte det var två stora hot. Han har alltid gillat att vara på topp. Han nöjde sig inte att vara en av de bästa, han ville vara den enda bästa.” Joelle slickar sig om läpparna. ”Han visste att det skulle bli svårt eftersom att gängen redan var så bra. Ingen hade lyckats ta ner dem. Men Xavier träffade Vanessa, en manipulativ bitch som vet exakt hur man snurrar en kille runt fingret så att man har honom under sin makt. Det är vad hon gjorde med Lane. Det är precis som en köttätande växt som lurar in sitt byte i sitt bo innan den krossar sitt byte.” En ilande, gnagande känsla börjar växa inom mig. ”När det gått ett tag, gjorde hon sitt andra steg, eftersom att det första var att lura Lane som faktiskt var kär i henne. Xavier låtsades kidnappa henne, och höll henne som en fånge. Dem visste inte vart hon var, eller om hon fortfarande levde. Lane var förkrossad och la hela skulden på sig själv. Det var som ett krig. Tillslut fick dem en ledtråd om vart dem kunde finna henne, och samlade både The Tigers och Red Bullets, då dem visste att dem skulle behöva kämpa för att få henne tillbaka. När dem kom dit stod dem framför ett gammalt lagerhus, och Lane skyndade sig in för att leta efter Vanessa. Det var lätt, alldeles för lätt. Dem fick ett bakslag och plötsligt var dem mitt i ett krig. Kula efter kula avlossades. Många blev träffade och dog.” Joelle behöver inte säga mer för att jag ska förstå. Hatet för Vanessa växer sig starkare i mig. Hatet som bara haft några rötter förut, är nu ett ståtligt träd inom mig som aldrig kommer kunna krossas.
En fråga jag måste ha svar på kliar på min tunga. ”Men om ni har svårt att lita på vemsomhelst, hur kunde ni släppa in mig så lätt? Jag menar, jag kunde vara precis som Vanessa.” Joelle ler milt mot mig.
”Jag vet inte, men det var något med dig när jag så dig för första gången och jag visste att jag kunde lita på dig. Och sen när du fick bort den där stora mannen visste jag. Jag antar att du var speciell. Det måste vara ett av dem viktigaste besluten i mitt liv, för du är som en syster som mig nu.”

 

Dem orden värmer mig fortfarande och jag vet att dem kommer göra det ett långt tag framåt. Sängen sjunker ner bakom mig och meddelar att någon lagt sig bakom mig.
”Vad gör du?” mumlar en mjuk röst i mitt öra och genast vaknar fjärilarna i liv i min mage.
”Bara tänker.” svarar jag och vänder mig mot honom.
”Vill du göra något annat?” frågar han hemlighetsfullt och jag höjer på ena ögonbrynet.
”Som vad?” biter jag mig i läppen och han placerar en hand på min kind.
”Som det här.” Han lutar sig sakta fram och låter sina läppar smeka mina, innan han pressar sina läppar helt mot mina. Jag sluter ögonen och låter mina läppar arbeta mot hans. Kanske går vi för snabbt fram, men för att vara ärlig så bryr jag mig inte. Jag vill bara ha Justin, och det är allt som spelar någon roll.

 

Comments
Celebnovell säger:

HELT KLART VÄRT VÄNTAN! Skakade hela tiden under kapitlet av nervositet för jag trodde det skulle bli bråk mellan Justin och Jason. xD :*♥

Svar: HAHA inte denna gång, måste ju ge Justin lite självkontroll xD :*❤
None None

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/



Emelie säger:

sjukt bra ! :)

Postat: - URL/Blogg: http://storiesaboutjustinb.blogg.se



Thilda säger:

otroligt spännade och bra kapitel! nu vet man ju vad vanessa är för typ och även vad the Tigers och Red bullets fiender har för planer.
btw älskade slutet, jaddison moment!! :D love it.
Längtar och ser fram emot att läsa nästa kapitel. <3

Svar: Tusen tack gullis, vem älskar inte Jaddison moments, haha❤
None None

Postat: -



Anonym säger:

Älskar det!!! Så sjukt jäkla bra!!

Svar: :*❤
None None

Postat: -



V säger:

Lika bra som vanligt! Älskade slutet haha!

Svar: Aww, tack kära du. Då är vi två ;)❤
None None

Postat: - URL/Blogg: http://nevereverland.blo.gg/



jbieberstorry.blogg.se/ säger:

länkbyte?<3

Svar: Absolut, det kan vi fixa :)❤
None None

Postat: -



Erika säger:

Vad heter bloggen på instagram? :)

Svar: @bieberheavenblogg :)❤
None None

Postat: - URL/Blogg: http://erikaaskebjers.blogg.se



Smilingbieber säger:

Du store, då de kysstes fick jag gåshud!
Du säger att jag skriver som en ängel men, du right back at ya Becca! Säg till och du behöver hjälp med något eller så, ställer gärna upp ❤️

Svar: Inte bara att du skriver som en ängel, du är en ängel också! Blev jätteglad när jag loggade in och såg att du hade lämnat en kommentar, massor av kramar till dig :* Och jag hör av mig om jag behöver hjälp, tack söta du❤
None None

Postat: - URL/Blogg: http://smilingbieber.blogg.se




Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback