24 - DRUNK ON LOVE

 Dem orden värmer mig fortfarande och jag vet att dem kommer göra det ett långt tag framåt. Sängen sjunker ner bakom mig och meddelar att någon lagt sig bakom mig.
”Vad gör du?” mumlar en mjuk röst i mitt öra och genast vaknar fjärilarna i liv i min mage.
”Bara tänker.” svarar jag och vänder mig mot honom.
”Vill du göra något annat?” frågar han hemlighetsfullt och jag höjer på ena ögonbrynet.
”Som vad?” biter jag mig i läppen och han placerar en hand på min kind.
”Som det här.” Han lutar sig sakta fram och låter sina läppar smeka mina, innan han pressar sina läppar helt mot mina. Jag sluter ögonen och låter mina läppar arbeta mot hans. Kanske går vi för snabbt fram, men för att vara ärlig så bryr jag mig inte. Jag vill bara ha Justin, och det är allt som spelar någon roll.

Så fort mina fötter når grusplanen som ska föreställa vår uppfart saktar jag ner och går lättsamt fram till huset. Trots den långa sträckan jag sprungit känner jag mig lika pigg och lycklig som när jag vaknade för en timme sen. Mina fötter tar mig upp för stentrappan och sedan in i huset. Som automatiskt styr mina ben mig in till köket. Jag greppar tag om ett äpple och sköljer den med kallt vatten innan jag sätter tänderna i det röda skalet.
”Du är ovanligt morgonpigg.” konstaterar Shane bakom mig och jag vänder mig om så att min tofs flyger i luften.
”Vi borde sätta på lite musik.” ignorerar jag hans konstaterande. ”Har ni ingen högtalare någonstans?” Jag vet exakt vart all min överflödiga energi kommer från, men det tänker jag inte erkänna för någon. Förutom Joelle då, men hon vet i princip redan anledningen.
Han flinar. ”Jag fixar det om du berätta varför du är så glad helt plötsligt.”
”A girl doesn’t kiss and tell.” ler jag hemlighetsfullt.
”Ah, så det har och göra med Bieber?” gissar han. Jag skakar på axlarna.
”Kanske, kanske inte. Jag kommer inte berätta.”
Han skakar bara på huvudet med ett leende på läpparna. ”Rättvist nog.” Shane försvinner iväg och innan jag vet ordet av flödar musik genom huset och jag känner genast ett behov av att dansa. Det är som att jag är full, bara det att jag är full på kärlek och inte på alkohol.
När jag kom till Stratford hade jag ingen aning om vad som skulle hitta till mig och vad som skulle hända härnäst, men jag är så otroligt lyckligt att jag hittade hit, här där jag hör hemma. Kanske är det sant de dem säger, att det är när man inte letar som man hittar det. Joelle kommer in i köket med ett leende på läpparna åt min glada dans, och hon är inte sen med att dansa med mig. Vi må se galna ut, men vi är åtminstonde glada och det är väl det som räknas?
När låten tagit slut har jag inte längre lust att dansa längre då en dusch låter mycket mer inbjudande. ”Jag tar en dusch.” informerar jag Joelle innan jag försvinner upp för trappan och in till mitt rum. Jag slänger kläderna på golvet innan jag hoppar in under de varma strålarna. Efter något som känns som fem minuter men säkert är närmare en halvtimme stänger jag av vattnet och virar en handduk runt min kropp innan jag trippar över golvet i mitt sovrum. Fotspår av vattnet bildas efter mig tillsammans med droppar från mitt blöta hår. Min blick far till fönstret för att kolla vädret och jag nöjer mig med ett par jeans och en långärmad tröja till det höstliga vädret. Med hjälp av hårtorken fönar jag mitt hår innan jag låter håret falla i lockar över min rygg. Sommarvärmen är nästan så gott som borta nu och istället är hösten här med sina orangea löv och mysiga innedagar på grund av regnet. Jag har aldrig riktigt gillat hösten eller vintern för den delen, men det kanske inte är så konstigt eftersom att jag bott i Kalifornien hela mitt liv där det är varmt året runt. Kyla är inget för mig om man säger så.
Dörren in till mitt rum öppnas och in kommer Shane. Jag höjer förvånat på ögonbrynen, nyfiken på vad han vill. Han sätter sig på sängen och visar med  en gest att jag ska sätta mig bredvid honom, något jag är snabb med att göra.
”Som du redan vet är vi i mitten av ett gängkrig.” inleder Shane och jag vet vilken riktning den här konversationen har. Igår hade vi haft ett ”gängmöte” då Liam informerat oss om den information Justin fått reda på, nämligen bomben JMs planerar i vårt lagerhus. Trots den informationen och faran jag vet finns i den här livsstilen känner jag mig inte ett dugg rädd, snarare mer exalterad. Det måste finnas i mitt blod. ”Du har fått tillräckligt mycket träning, och med tanke på att JMs inte vet om dig så passar det här uppdraget dig perfekt.” Mitt hjärta hoppar exalterat i min bröstkorg och min hjärna börjar genast hitta på en massa förslag på vad slags uppdrag det skulle kunna vara.
”Berätta.”
Han tar ett djupt andetag. ”Jag vill att du dödar någon.”

Röken lämnar mina läppar för att sedan skingra sig i luften och försvinna. Jag drar ännu ett bloss av ciggen och drar ner röken i mina lungor, för att sedan hålla den där innan samma process upprepas igen och röken sprider sig i luften. En kall vind blåser förbi och lämnar mina armar i gåshud. Trots att mina nerver blir lugna av nikotinet dunkar mitt hjärta hårt. Mitt huvud översvämmas av tankar, tankar jag inte vill ta itu med nu, för om jag tar itu med tankarna måste jag ta itu med mina känslor. Det är något jag inte är bra på. Känslor är överskattade.
Jag slänger ciggen på stentrappan innan jag trampar på den med min skosula och släcker dess glöd. Trots kylan vägrar jag gå in. Det är mycket mer fridfullare här ute, mycket mer lugnare. Löven blåser i vinden och lämnar efter sig ett rasslande ljud. Om känslor skulle vara något man skulle kunna slå av skulle jag ha gjort det. I alla fall nu, för allt jag känner just nu är för mycket. Jag har aldrig känt så här i hela mitt liv och det skrämmer mig. Men samtidigt får känslorna mig att känna mig levande. Maddison får mig att känna mig levande. Hon tar andan ur mig och gjorde det från den allra första stunden jag såg henne. Det är bara någonting med henne som får mig att vilja ha mer, desto mer jag får.

 

Musiken dunkar genom klubben och den lilla mängden alkoholen jag fått i mig påverkar mig inte särskilt mycket. För att glömma alla mina problem för stunden måste jag få i mig mer. Ölen framför mig har tagit slut, därför beställer jag in en ny. Rösterna runt omkring mig blandas ihop med musiken och bredvid mig sitter Beverly och försöker få min uppmärksamhet. För en sekund är jag villig att ge henne den, men då får jag syn på någon och det känns som om hela världen stannar.
Hörni, det här är Maddison”, presenterar Lane den okända tjejen och allas blickar hamnar på henne. Hon hamnar snabbt i en konversation med Dwayne, Joelle och Lane och återigen försöker Beverly få min uppmärksamhet genom att låta sin hand glida över mitt lår. Jag låter den ligga där men gör inget för att ge henne uppmärksamhet, något hon stör sig på och istället låter handen glida ännu längre upp.
”Sluta”, varnar jag med sammanbitna käkar, men som vanligt fortsätter hon trots det. Maddison och Joelle reser sig upp och försvinner bort till dansgolvet, och trots att jag inte borde, kan jag inte låta bli att stirra på henne.
”Hey Bieber, vill du ha en cigg?” Erbjudandet låter lockande så jag och Dwayne reser oss upp för att bege oss mot utgången. På vägen dit stöter vi på Joelle och Maddison.
”Kom igen, dansa med oss”, försöker Joelle övertala oss att vara med dem på dansgolvet. Tanken slår mig ett tag, att dansa med Maddison, min kropp tätt emot hennes, men Dwayne avbryter den när han fnyser.
”Som om. Vi ska ut och ta en cigg, vill ni hänga med?” Maddison och Joelle skakar samtidigt på huvudet och Dwayne skrattar medan jag flinar.
Medvetet låter jag min hand snudda vid Maddisons midja när jag går förbi henne och jag kan känna hennes blick i ryggen när mina ben styr mig mot utgången.

 

Och från den stunden kunde jag inte stoppa mig själv från att falla djupare och djupare i hålet som kallas kärlek.


Didn't saw that coming, did ya? Typ en cliffhanger efter Maddisons perspektiv, vad tror ni händer nu?
Angående mitt skrivande, så har inte det gått bra. Har jättesvårt att sätta mig ner och skriva flera timmar i sträck på grund av min ADHD och måste istället skriva lite nu och då, annars tar det stopp i min hjärna. Men jag ska iaf börja skriva på nästa kapitel då jag vet exakt vad det ska handla om.
Kommentera gärna babes❤


Comments
Celebnovell säger:

Åh gud - förstår inte hur du lyckas varje gång. ♥♥


Var sjukt stressat inför allt skolarbete jag hade att göra för dum som jag är så lämnade jag allt till sista sekund.... men nu när jag läste din perfekt, underbara, fantastiska - jag kan fortsätta om du vill - kapitel så var det bara som om alla negativa känslor försvann ut ur min kropp.

Becca ... det var helt perfekt och älskar den lilla höstbilden i kollaget som bidrog med ett färgklick. :*♥

Svar: Förstår inte hur du lyckas få mig lika glad med dina kommentarer varje gång, du är verkligen helt underbar bby :* Glad att jag kunde hjälpa dig med stressen, då det där låter lite som jag och jag vet hur förjävligt det är ^^❤
None None

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/



nevereverland.blo.gg säger:

Detta kapitel är lika perfekt som de resterande! Stressa inte upp dig utom ta en dag i taget och den tiden du behöver, lönar sig och vänta! Kram på dig fina du ♡

Svar: Åh, jag tror inte du förstår hur mycket dina ord betyder för mig, tack tack tack. Kramisar❤
None None

Postat: - URL/Blogg: http://nevereverland.blo.gg/



Mybiebslovestorys säger:

Länkbyte? :)

Svar: Vi har väl redan gjort ett? Men om du vill kan vi förnya? :)
None None

Postat: - URL/Blogg: http://mybiebslovestorys.blogg.se



Hanna säger:

Jag älskar det! du får det alltid helt perfekt! :)

Postat: -



Thilda säger:

lika otroligt bra kapitel som alla dom andra du har skrivit! <3 du har serriöst skriv begåvning.
ser fram emot och längtar till att få läsa nästa kapitel :D.
btw: jag har också ADHD så jag vet vad du menar och känner, ta den tid du behöver. :)

Svar: Skriv begåvning? Nja, kanske, men tack ändå sötis. Du har komlimang- och att göra mig glad begåvning, haha. Älskar dina kommentarer :*❤
None None

Postat: -



Emelie säger:

jätte bra ! :))

Postat: - URL/Blogg: http://storiesaboutjustinb.blogg.se



Mybiebslovestorys säger:

Jag skulle gärna vilija göra igen :)

Svar: Absolut, det kan vi fixa :)
None None

Postat: - URL/Blogg: http://mybiebslovestorys.blogg.se



jbiebznovell säger:

Tack så jättemycket för den fina kommentaren du lämnade på min blogg. Blir verkligen superglad när någon säger så fina saker om mitt skrivande och min novell så tacktacktack <3

Svar: Åh, ingen fara. Tycker verkligen din novell är supergrym, och du förtjänar verkligen alla fina kommentarer i världen för du skriver så himla bra. Det gör mig glad att du blev glad, för det finns inget finare i världen än att dela någons glädje :*❤
None None

Postat: - URL/Blogg: http://jbiebznovell.blogg.se




Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback