25 - THEN YOU RUN

 ”Hey Bieber, vill du ha en cigg?” Erbjudandet låter lockande så jag och Dwayne reser oss upp för att bege oss mot utgången. På vägen dit stöter vi på Joelle och Maddison.
”Kom igen, dansa med oss”, försöker Joelle övertala oss att vara med dem på dansgolvet. Tanken slår mig ett tag, att dansa med Maddison, min kropp tätt emot hennes, men Dwayne avbryter den när han fnyser.
”Som om. Vi ska ut och ta en cigg, vill ni hänga med?” Maddison och Joelle skakar samtidigt på huvudet och Dwayne skrattar medan jag flinar.
Medvetet låter jag min hand snudda vid Maddisons midja när jag går förbi henne och jag kan känna hennes blick i ryggen när mina ben styr mig mot utgången.
Och från den stunden kunde jag inte stoppa mig själv från att falla djupare och djupare i hålet som kallas kärlek.

Jag blickar min outfit i spegeln en sista gång innan jag sätter upp mitt hår i en hästsvans och försvinner ut ur mitt rum. Det finns inte en chans att någon kommer se mig i mörkret. Tankarna jag försökt undvika hela dagen försöker ta sig in i mitt huvud, men jag blockerar dem precis som jag gjort resten av dagen. Det är ganska lätt när jag har något annat att tänkta på, eller snarare någon. Någon som börjar på j, och slutar med ustin.
Stegen nerför trappan känns långa och när jag äntligen är nere känns det som en evighet gått, ett tecken på att den här kvällen kommer gå hur långsamt som helst när allt jag vill är att den ska ta slut. Inte för att jag är rädd, för rädslorna verkar ha försvunnit efter att jag satte min fot här i Stratford, – om man räknar bort rädslorna för Joseph som inte försvann förrän jag förstod att han inte är ett hot – utan för att det jag ska göra gör mig nervös, en känsla jag vill ha bort. Det är inte en slags nervös känsla du känner innan du ska göra en redovisning i skolan, eller en slag nervositet som när du ska gå på din första dejt med den du gillar, utan sån nervositet som äter upp dig inifrån som en parasit och det enda du kan göra är att vänta. Joelles blick hamnar på mig när hon hör mig, och jag upptäcker att det bara är hon i hallen som väntar på mig. Dem andra måste redan ha gått ut till bilen.
”Är du redo?” Hon ler varmhjärtat mot mig medan jag drar på mig min svarta skinnjacka över mitt svarta linne. Jag ger henne bara en nick, för nervös för att använda ord. ”Är du nervös?” Jag är på väg att skaka på huvudet i en lögn, men ångrar mig. Sanningen skadar inte, i alla fall inte i det här fallet.
”Lite.” erkänner jag. Egentligen vet jag inte vad jag är nervös över, för det är inte tvekan över att jag kommer missa; det kommer jag inte. Kanske är det bara det faktum att jag kommer döda någon, och få blod på mina händer. Inte bokstavligt talat. Eller så är det för att det är mitt första, officiella uppdrag.
”Det kommer gå jättebra, det är ingen utmaning för dig.” försäkrar Joelle mig. ”Shane skulle aldrig ge dig uppgiften om han inte visste att du skulle klara dig.” Hon krokar fast sin arm i min och innan jag vet ordet av sitter vi i bilen som rullar mot sin destination. Joelles ord får parasiten inom mig att bli mindre och äta lite långsammare, något jag blir glad över.
Bilen rullar vidare i mörkret, närmare sin slutdestination. Min blick är hela tiden fast på dem mörka träden utanför som en efter en tar plats i mitt synfält. Dem långa ståtliga träden vajar i vinden och jag försöker att endast koncentrera mig på dem, inspektera dem, allt för att inte låta tankarna jag försöker undvika leta sig in i min hjärna. Jag är så inne det att jag inte upptäcker att Joelle pratar med mig innan hon skakar på mig.
”Huh?”
Hon slickar sig om läpparna. ”Din pistol?”
”Uh, ja, här.” Jag tar fram min svarta pistol från dess gömställe och Joelle ler nöjt mot mig.

 ”Your gun?”
 

Bilen kör upp på en grusplan och det gamla lagerhuset jag såg för några veckor sen tar plats i mitt synfält. Liam dödar motorn innan han kliver ut, med resten av gänget efter sig. Alla medlemmar i Tigers, som redan här, vänder huvudena mot oss när vi kliver över gruset. Liam utbyter några ord med Lane och Justin, innan Lane gör en gest som meddelar att vi ska följa efter dem. Precis innan vi ska runda hörnet stannar Lane och resten gör detsamma. Han kollar så att det inte finns någon vakt där innan han fortsätter. Shane drar med mig runt byggnaden tills han kommer fram till en svart ståldörr. Ett lås på dörren hindrar någon från att ta sig in där. På två sekunder har Shane tagit fram sin pistol ur byxlinningen och skjutit sönder låset. Han öppnar enkelt dörren innan han vänder blicken mot mig.
”När du kommer in finns det ett rum med en massa varor, längst in finns en dörr. Gå igenom den och fortsätt genom korridoren. Du kommer komma fram till en vägg som skiljer dig från oss och dig, och då kommer du se Reynolds.” Jag nickar för att visa att jag lyssnar. ”När Dwayne ger dig klartecken, skjut.”
”Och sen?”
”Sen springer du.” Jag ger honom ytterligare än nick innan jag tar ett djupt andetag. Shane försvinner bort i mörkret samtidigt som jag går över tröskeln in till rummet. Dörren stängs automatiskt efter mig och jag möts utav inget annat än mörker. Med hjälp av ficklampan av mobilen hittar jag dörren Shan instruerat mig om. Handtaget är kallt mot min hand när jag öppnar dörren och kommer ut i en korridor. Jag släcker mobillampan, stoppar ner mobilen i fickan igen och trevar min väg fram genom korridoren. Ju närmre mina fötter tar mig desto tydligare kan jag höra rösterna. Fotsteg tycks höra bakom mig, och jag – som vant mig med mörkret nu – vänder huvudet för att se ifall någon är där, men jag möts av ingenting förutom mörker. Jag fortsätter fram längs väggen till ljus når mina ögon och väggen tar slut. Jag får syn på Dwayne tillsammans med resten av gänget, som står framför medlemmarna i JMs. Min blick söker efter Justin, men jag får inte syn på honom. Jag får däremot syn på Jack Reynolds, killen jag ska döda. Hans hår är svart, och hans kropp är muskulös med stark överkropp och biffiga armar. Jag sväljer. Som tur är döljs jag av mörkret – jag kan se dem men dem kan inte se mig. Trots att jag kan höra rösterna tydligt koncentrerar jag mig inte på dem, utan på Dwayne. För att förbereda mig på vad som komma skall, tar jag fram den svarta pistolen och lossar på säkringen med ett klick.
Plötsligt känner jag en hand mot min mun och jag spärrar upp ögonen i chock. Innan jag hinner skrika vänder personen mig om så att jag ser ansiktet. Justin pressar ett finger mot sina läppar – ett tecken som betyder att jag ska hålla tyst – innan han tar bort handen från min mun. Han pressar undan mig mot väggen innan han ställer sig där jag stod innan och tar upp sin pistol. På grund av min chock kan jag inte göra annat än att stå stilla på min plats och se på när han siktar mot Reynolds – killen jag skulle skjuta, inte han. När skottet går av står jag fortfarande lika chockad kvar på min plats, trots att jag borde få mina ben att röra på sig.
”Kom igen!” visk-skriker Justin och drar i min arm samtidigt som han rör sig framåt över betonggolvet i ett försök att få mig att röra på mig, men mina fötter står som fastfrysta. ”Få mig inte att bära dig.” varnar han och jag vaknar upp ur min lilla trans. Mina ben som varit förlamade fram tills nu styr mig snabbt ut ur byggnaden, bort från den möjliga faran.


Sååååå, hur tror ni Maddison kommer känna efter det här? Lättad över att hon inte behövde döda någon, eller arg för att Justin sköt istället för henne? Kommentera gärna vad ni tror, och tveka inte att fråga om ni inte förstår något eller har något ni undrar över, överhuvudtaget. 


Comments
Thilda säger:

Asså 100% lika bra kapitel som alltid!!. hmm undra om det kommer bli lite drama mellan Justin och Maddison nu när han tekniskt sätt gjorde hennes uppdrag åt henne, dock tror jag hon kanske känner lite lättnad över att hon inte behövde, jag har ingen aning haha. Anyway Längtar och ser fram emot att läsa nästa kapitel! Like always :)❤

Svar: Och du gör mig 100% glad som alltid med din fina kommentar. Vill inte avslöja för mycket men kan säga att du är på spåren, och kan även meddela att nästa kapitel nästan är klart :*❤
None None

Postat: -



Ylva säger:

As braa!

Postat: -



Hanna säger:

Ååh! Längtar redan till nösta kapitel :) älskar det!

Postat: -



Emelie säger:

jätte bra !!! :))

Postat: - URL/Blogg: http://storiesaboutjustinb.blogg.se



Wilma säger:

Jätte bra

Postat: -



ebba säger:

Har precis börjar läsa och tycker denna novellen är gryyym

Svar: Åh tack finis❤
None None

Postat: -



Mybiebslovestorys säger:

Kan jag lägga upp länkbytet nu? :)

Svar: Absolut :) Jag fixar det jag också
None None

Postat: - URL/Blogg: http://mybiebslovestorys.blogg.se



Celebnovell säger:

Rebecca, becca OH MY GOD säger jag bara. Skakade som ett asplöv under hela kapitlet. Och sedan slutet där Justin kommer in ASDFGHJKL. *Fangirlmoment* - dock tror jag Maddison kommer känna exakt motsatsen till mig.
Att hon kommer bli arg/säga inget alls medan typ Dwayne eller någon annan typ skäller på Justin. Eller nej jag vet inte. xD
Helt perfekt♥

Svar: Du är min lycka boo, att du alltid lyckas göra mig så glad med dina underbara kommentarer. Kan inte förklara i ord hur mycket jag älskar dina kommentarer.. Ugh, dem är bara så perfekta, precis som dina kapitel. Du är något på spåren där babe, hmm...❤
None None

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/



Alicia säger:

jag väntar. väntar. väntar. väntar. väntar. väntar. väntar. väntar. väntar. väntar. VARFÖR KOMMER DET INGEN FORTSÄTTNING!

Svar: Haha, tålamod ;) Nästa kapitel är uppe klockan sju imorgon (:❤
None None

Postat: - URL/Blogg: http://shortstoryys.blogg.se



Jossan säger:

Har inte kommenterat på länge, men har väntat och suktat efter det här kapitalet, haha xD
Ska läsa det sista som finns just nu, men måste bara hålla med de innan om vad jag tror (har inte läst nästa kapitel, lovar). Jag tror hon inte kommer bli glad över Justins lilla överraskning, som verkligen blev en överraskning. Jag trodde hon hade blivit påkommer när någon satte en hand över hennes mun och bah shit nu går allt åt skogen! Men det var bara Justin, thank god!
Och har bestämt mig för att jag verkligen älskar Jaddison, jag menar vem kan inte? Seriously, de är perfektion!
Aja can't wait, måste läsa nästa ;)
Glöm inte att du är helt otrolig på att skriva<3

Svar: Mitt hjärta hoppade i bröstet när jag läste, tack finaste du❤ Haha, hoppas du fick en liten mini-hjärtattack där för det var det som var meningen. Din kommentar är så himla fin att jag ska skynda mig med nästa kapitel :*❤
None None

Postat: -




Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback