11 - BACK TO HELL

 
Jag möter min egen blick i spegeln och suckar. Mitt bruna hår ser ut som ett fågelbo och jag vet att det kommer vara ett helvete att försöka få ut det. Jag drar min fingrar genom det i ett försök att få ut dem värsta tovorna, men det är omöjligt så jag ger upp. Istället drar jag av mig dem svettiga kläderna jag har på mig och hoppar in i duschen. Jag låter de svala vattenstrålarna rinna över min kropp och lugna ner mig. Mina tankar vandrar bort till drömmen men jag pressar genast bort dem. Istället försöker jag tänka på dagen för att glömma den hemska drömmen. Efter att jag tvättade Justins sår var vi tvungna att åka hem då jag skulle träna med Shane, något jag gjort varje dag den senaste veckan. Inte för att jag klagar. Mina tankar försvinner till Justin, och jag stoppar dem inte ens. Det är bara någonting med honom som får en varm känsla att sprida sig inom mig varje gång jag tänker på honom. Och jag vet inte om det är bra eller dåligt.

En svettdroppe letar sig nerför min rygg, där morgonsolen lyser på mig och jag pushar mig själv ännu mer trots att min kropp egentligen vill kollapsa på marken – något den troligtvis kommer göra snart. Men precis som jag brukar springer jag undan mina rädslor, istället för att möta dem. En annan faktor till att min kropp vill kollapsa är bristen på sömn. Drömmen har påverkat mig mer än den borde, då jag inte kunde somna om och för en stund önskade jag att jag var i min mor famn igen.
Jag har ingen aning om vad drömmen står för, och om den ens betyder någonting. Kanske står drömmen för rädslan av Joseph; att han kommer hitta mig och tvinga mig att komma tillbaka till helvetet. Eller så står drömmen för något jag inte kan tolka och det skrämmer mig, antagligen mer än det borde.
Mina fötter styr mig över vägen och uppför uppfarten till huset. Trots smärtan som skjuter genom min kropp tvingar jag mig själv att fortsätta in i huset för att dricka vatten – något min kropp behöver mer än sömn. Väl i köket tar jag ner ett glas från skåpet ovanför mig innan jag fyller det med iskallt vatten och klunkar i mig det.
”Sovit dåligt?” undrar en hes röst bakom mig och jag vänder mig om för att mötas av en shirtless Tyler.
”Mhm.” svarar jag och försöker att inte stirra på hans välbyggda mage. ”Mardröm.” förklarar jag, och Tyler nickar och öppnar kylskåpet för att ta ut ett mjölkpaket innan han stänger igen den med sin fot. Han klunkar i sig mjölk direkt från paketet och jag gör en äcklad grimas. Ett minne av Jase som gör precis samma sak seglar förbi i min hjärna och jag kan genast känna saknaden, men jag pressar snabbt bort den.
”Så det var därför du skrek.” konstaterar han och jag biter mig i läppen.
”Förlåt, det var inte meningen att väcka–”
”Det är lugnt.” avbryter han mig med en axelryckning. Jag är på väg att svara när steg hörs i trappan och strax därefter dyker Liam och Shane upp i köket, båda lika klädda som Tyler – utan tröja.
”Äger ni inga tröjor?” höjer jag på ögonbrynen och Shane flinar innan han roffar åt sig mjölkpaketet och gör precis samma sak som Tyler. ”Inte har ni något hyfs heller.” muttrar jag och jag kan höra killarna skratta bakom mig.
”God morgon!” säger en glad röst jag känner igen som Joelles, och ett leende sprider sig på mina läppar. Jag har aldrig fattat – och kommer nog aldrig göra det – hur hon kan vara så morgonpigg. Men hon sprider glädje kring sig, något jag behöver.
”Vad blir det till frukost?” frågar Tyler och jag himlar med ögonen innan jag vänder mig om med ett sarkastiskt leende på läpparna.
”Bacon, ägg, pannkakor”, börjar jag och Tyler skiner upp i ett leende. ”Vad du än har lust att göra åt dig själv.” Han leende falnar och han suckar.
”Whatever.” mumlar han och tar fram rostat bröd åt sig själv. Med ett skratt lämnar jag köket för att ta en dusch. När all smuts och svett lämnat min kropp klär jag på mig ett par shorts och ett linne då det verkar som om det kommer bli varmt idag.
En knackning hörs från min dörr innan den öppnas och Joelle kommer in.
”Vi åker på affärer med JMs.” meddelar hon och jag nickar. Hon försvinner igen och jag slänger mig i sängen. Tröttheten tar sakta över min kropp, den liksom börjar i mina tår innan den letar sig upp i mina ben, till min överkropp, ut i fingerspetsarna och upp till huvudet till jag tillslut somnar.  

 

Tredje persons perspektiv:

Trots att det är mitt på dagen är det mörkt i det kalla varuhuset som gängen bestämt sig att träffas i. Det enda ljuset som finns därinne är ljuset som letat sig in genom de krossade fönsterna och hålen i taket. Fotsteg hörs mot betonggolvet av det gamla varuhuset som för länge sedan sprängdes sönder. Kvar finns bara betongväggarna och delar av taket; resten är bara skelett av allt som brukade finnas där i. Platsen är väl gömd och ingen kommer någonsin hit förutom gängen. Därför är det en perfekt plats för affärer. Röster ekar i det tomma varuhuset och meddelar att The Tigers och Red Bullets har anlänt till platsen.
“Det var på tiden.” hörs en röst i mörkret och fram kliver Sawyer Santiago, en medlem av JMs. Justin letar med blicken efter Xavier, och ett leende sprider sig på hans läppar när han inte hittar honom bland ansiktena.
“Så Donovan kunde inte komma? Så synd.” flinar han och Sawyer spänner käken.

 “So Donovan couldn’t make it? What a shame.”

 

“Nej det kunde han inte. Han hade andra saker att ta hand om.” svarar Sawyer vasst och ett humorlöst skratt lämnar Justins strupe.
“Andra saker att ta hand om, my ass. Han är väl för skadad för att röra på sitt jävla arsle.” 
En suck lämnar Dwaynes strupe. “Det räcker.” varnar han och Justin kastar en ilsken blick mot honom. “Vi är här för att prata affärer, inte starta en ny fight.” Justin ser ut att vilja inflika, men han vet att inte har något att säga i det här. Inte den här gången.   
”Right, ni ville ha oss här. Prata.”
Den här gången är det Joelle som tar orda, ”enligt dealen vi har, har ni ingen rätt att ta våra transporter. Ni bröt mot reglerna. Vi vill ha tillbaka det.”
”Vem sa att vi tog den?” Sawyer låter blicken glida över sina fiender innan han stannar på Justin.
”Xavier erkände”, Justin slickar sig om läpparna. ”Dessutom finns det ingen annan här som skulle bråka med oss.”
Sawyer flinar, ”Precis, för ni är så skrämmande.”
Justin spänner sig, men innan han hinner göra något han senare kommer få ångra lägger Lane en hand på hans axel. ”Jag skulle döda dig innan du ens hunnit blinka.” väser Justin mellan sammanbitna käkar. Sawyer ignorerar Justin och låter blicken fastna på Joelle som står med armarna i kors över bröstet och ett leende sprider sig på hans läppar.
”Ser lika bra ut som alltid. Jag slår vad om att du är bra i sängen, bitch.”
Lane spänner käken, men gör inget för att försvara Joelle då hon sagt åt honom att hon kan klara sig utan hans hjälp, något som är sant. Joelle är snabbtänkt. 
”Tro inte något Santiago, vi alla vet att du måste betala horor för att få ett ligg.” 
Sawyer knyter nävarna och luften i rummet blir tjock. Resten av MJ gänget står tysta, då Sawyer beordrat dem att hålla käften. ”Jag tror att vi är klara här.” fastställer Sawyer och utan några fler ord vänder han sig om och försvinner med resten av gänget bakom sig. 
Joelle är den första ut ur byggnaden, och resten av killarna är inte långt därefter.  
”Fegisar.” fnyser Shane, och efter det säger ingen av dem ett ord. Men det alla vet att det här är början på ett krig. 


Lite kortare än vanligt, men jag ska försöka få upp 12 så snabbt som möjligt. JMs är Red Bullets och The Tigers fiender (något ni säkert redan förstått), och vad det står för kommer ni få reda på längre fram.

Snart börjar skolan vilket betyder att jag kanske inte kommer ha så mycket tid att skriva - Uppdateringen kommer antagligen bli sämre, då jag förra terminen hade prov varje vecka (no kidding), men vå får se hur det blir. Första veckan är nog inte så värst jobbig, men som sagt vi får se. Men jag ska försöka få ihop så mycket som möjligt den sista ledigheten iaf. 


Comments
Emelie säger:

jätte bra :)

Postat: - URL/Blogg: http://emelajzaan.blogg.se



Janaaaaa säger:

Haha fattar typ ingenting, men sjukt bra kapitel!

Postat: -



jbiebznovell säger:

Hej, skulle du vilja göra ett länkbyte med oss? :)

Svar: Ja, det gör jag gärna :) Jag skickade ett mail nyss till er
None None

Postat: - URL/Blogg: http://jbiebznovell.blogg.se



Celebnovell säger:

Ugh.. jag kommer mörda dig när jag får händerna på dig. Hur kan du skriva så bra och sluta när man vill ha som mest?! :O♥

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/



Sarah säger:

Såå bra

Postat: - URL/Blogg: http://mybiebslovestorys.blogg.se



Ellen säger:

Super bra novell!

Postat: -



biebsdrew säger:

Din novell är verkligen en 10 poängare 😍 lust med ett länkbyte?

Svar: Åh tack fina du, men din är ju ännu bättre sötis. Självklart kan vi göra det♡
None None

Postat: - URL/Blogg: http://Biebsdrew.blogg.se



Julia säger:

Alltså jag vet inte hur många gånger jag har sagt det här till mig, och jag förstår inte hur du kan säga det till mig för det stämmer inte, men du skriver så himla fint, ditt språk är helt fantastiskt bra, så sjukt beskrivande (ja om det är något jag tjatar om så är det ju hur mycket jag älskar dina beskrivningar), och så sjukt fint sammansatta meningar med liksom ord som passar in så klockrent och jag undrar varje gång varifrån du får det. Du är så fantastiskt duktig som kan det här, jag hoppas verkligen att du vet det.
När Maddison springer där kan jag verkligen känna med henne. Hur trött hon är men hur hon ändå springer för att komma undan det hemska hon inte vill möta. Inte för att jag känner igen mig, för det första tränar jag alldeles för sällan (heehhe) och för det andra är hon i en så sjukt speciell situation som jag absolut inte kan känna mig igen i, men så har vi dig som beskriver och förklarar så sjujkt fantastiskt att man inte kan låta bli att känna sig som Maddison i alla fall. Sedan när Tyler dricker ur mjölkpaketet och Maddison tänker på Jase, AGAIN är jag heartbroken och vill bara kliva in i din berättelse och ge Maddison en kram. Man bryr sig så mycket om henne, tack vare sättet du skriver på. Hon känns så levande och allt känns så äkta.
ÄLSKAR Maddison och Joelle. Känner mig så tjatig i mina kommentarer men det är sant, jag älskar dem verkligen. Blev själv så himla glad när Joelle kom in i köket och Maddison tänker på glädjen hon sprider. Skrattade även på riktigt, här jag sitter helt ensam, när Maddison bad Tyler laga sin egen frukost efter att ha suktat honom. Hon är så perfekt. Jag önskar att jag själv var mer som Maddison, men jag är alldeles för mesig.
När jag läser dina kapitel blir jag nästan lite orolig för dig. Jag undrar vad för drogaffärer eller liknande du själv har varit inblandad i för att veta hur sjukt exakt, klockrent, bra och verkligt du ska skriva om Justin och dem andra i varuhuset. Är så fäst i VARENDA mening han säger. "Så Donovan kunde inte komma? Så synd. Andra saker att ta hand om. Han är väl för skadad för att röra på sitt jävla arsle." Och SAMTIDIGT som allt du skriver är roligt att läsa så kan jag leva mig in så enooormt mycket under tiden. Det är verkligen Justin som säger det där. Det är verkligen ett varuhus de befinner sig i. Jag ser allt framför mig, eller inte ens framför mig utan runt om mig, som om jag verkligen är där.
Nu vet jag ju att det här kapitlet är från jullovet, men vill ändå bara säga att du ska veta att skolan eller liksom ditt liv över huvud taget är viktigare än bloggen och att vi läsare alltid kommer att stötta dig, hur många gånger i veckan du än uppdaterar, hur mycket du än har att göra, hur långa eller korta dina kapitel än är och hur du än mår. Du är en så sjukt fantastisk och underbar människa och du förtjänar bara det bästa runt dig, inklusive de bästa bloggläsarna. Bara så att du vet. Kärlek i massor ♥♥♥

Postat: - URL/Blogg: http://bieb.blogg.se/



Erika säger:

Sååååååå braaaa! Vet inte riktigt vad jag ska säga för är så spänd på att läsa nästa kapitel nu haha.

Hela kapitlet är perfektion men älskar det sista som är skrivet i tredje person extra mycket. Personligheterna på alla i gängen är klockrena och att du har valt att ha Colton som Sawyer är perf för han är gudomligt snygg. Jag föreställer mig honom lite som han är i Teen wolf i första säsongen. Har du sett det? Han är typ preciiis så som du har beskrivit Sawyer i det här kapitlet och jag älskar Colton i Teen wolf så nu älskar jag Sawyer här haha.

GRYMT kapitel!

Postat: - URL/Blogg: http://jbiebznovell.blogg.se




Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback