45 - DISASTER

 ”Jag vet baby.” mumlar han tillbaka och sedan kommer ögonblicket jag längtat efter. Med ögonen fastlåsta i mina tränger han sakta in i mig, och mina läppar hittar hans och mina händer hans hår medan en obeskrivlig känsla skjuter genom mig. Han kysser mina sårade handleder, och varenda blåmärke han hittar på min hud medan han stöter in i mig. 
Tiden är stilla runt omkring oss och tystnaden har lagt sig som ett täcke. Men det är perfekt.
Sakta byggs orgasmen upp inom mig, medan Justin stöter in i mig, hårt och mjukt på samma gång, hela tiden med kärlek i blicken. Min mage knyts ihop, och jag är nästan redo att hoppa över kanten på klippan, nästan där. När jag äntligen är över kanten känns det i hela kroppen, som vågor av njutning som pulserar genom hela mig. Justin, som även han är över kanten, drar sig ur mig och lägger sig bredvid mig medan han drar armarna om min nakna kropp. Jag slappnar av i hans famn och lutar huvudet mot hans bröst, lyssnades på hans hjärtslag.
"Justin”, inser jag sedan en sak. “Jag älskar dig mer.”

Jag söker med handen i sängen, förväntandes att känna Justin bredvid mig men det enda jag hittar är det kalla lakanet. Förvånat slår jag upp ögonen och ser mig om i rummet. Inget spår efter Justin. Jag lyssnar efter ljud i duschen men den är tyst.
Jag misstänker att han är därnere med dem andra, som kom hem sent igårkväll.
Justins tröja hittar jag vid sidan av sängen, vilket jag drar på mig tillsammans med ett par trosor, innan jag trippar nerför trappan med humöret uppe på topp. Minnet av igår spelas upp i mitt huvud om och om igen, som en glad film, och ett leende är inristat i mitt ansikte.
”Jag älskar dig Maddison.”
Mitt leende växer, om det ens är möjligt, och fjärilarna dansar i min mage. Det skulle inte förvåna mig om mina mungipor är uppe vid mina öron.
I köket hittar jag inte bara Justin, och resten utav Tigers, utan även alla i Bullets. Trots att det borde oroa mig förstör det inte mitt underbara humör. Snarare tvärtom, jag blir glad av att se dem.
”God morgon.” kvittrar jag glatt och trippar fram till Justin, vars leende matchar mitt.
Joelle ler lyckligt, Dwayne flinar vilket även Shane gör, medan resten ser obesvärade ut. Ingen av dem bryr jag mig särskilt mycket om. Allt jag bryr mig om är Justin.
”God morgon baby.” mumlar Justin i mitt öra och virar armarna om min midja. En värme sprider sig genom hela mig.
”Uhm”, harklar sig Liam och får allas ögon på sig. ”Vi måste planera nästa steg mot JMs. Det här är inte bara en lek längre, utan nu är det krig på riktigt.”
I vanliga fall skulle Justin haft något att säga, men han står tyst, troligen utan att ens lyssna på vad de säger.
”Bieber”, hostar någon. Någon jag en sekund senare listar ut är Lane. Justin höjer sin blick till honom och Lane höjer frågandes på ena ögonbrynet.
”Borde inte Maddison få bestämma?”
Blickarna vänds istället på mig. Jag skakar lätt på axlarna. ”Jag tycker vi borde ligga lågt i ett tag och se vad de hittar på. Vi planerar, väntar och väntar lite till. Och sedan när de minst anar det gör vi vårt drag.”
Ett leende drar sig över Dwaynes läppar. ”Låter bra. Och hur vill du ha hämnden?”
Jag ler slugt. ”Åh, hämnden? Det kommer behövas mycket planering till den.”

”Justin, sluta!” tjuter jag och han lyssnar för en gångs skull och slutar kittla mig.
Ett leende sprider sig över hans läppar, ”bara om du ger mig en kyss.”
Med ett leende på läpparna pressar jag mina mot Justins och han besvarar kärleksfullt kyssen.
”Jag älskar dig.” mumlar han mot mina läppar och jag ler så stort att det förstör kyssen.
Justin sträcker sig mot nattduksbordet efter sin telefon och suckar när ser på tiden.
”Jag måste gå.” mumlar han och jag biter mig i läppen, vetandes vart. Redan igår avslöjade han att han och Dwayne skulle ut på uppdrag idag.
”Ta mig med dig.” föreslår jag och drar en hand genom hans mjuka hår.
”Nej”, mumlar han och undviker min blick.
”Varför?” fnyser jag. ”För att jag inte kan skydda mig själv?” Utmanandes höjer jag på ena ögonbrynet.
Han böjer sig ner för att kyssa min axel. ”Du vet att det inte är varför.”
”Varför kan jag inte följa med då?” envisas jag.
Till det har han inget svar.  En suck lämnar hans läppar och han smeker bort det hår som hamnat i mitt ansikte.
”Jag kommer tillbaka innan du vet ordet av.” Han böjer sig ner för att fånga mina läppar, men just som hans läppar snuddar vid mina trycker jag honom ifrån mig och han faller ner bredvid mig i sängen. Jag hasar mig till sängkanten och reser mig upp på fötter. Hans tröja drar jag av mig för att ersätta den med min som nu har torkat.
Justin, som verkar ha insett vad som händer, sträcker sig efter mig. ”Baby–” börjar han raspigt, vilket sänder en rysning genom mig, men jag klipper av honom.
”Slösa inte dina andetag.” säger jag kallt och drar på mig mina jeans. Han slickar sig om läpparna och reser sig upp för att stoppa mig från att fortsätta.  ”Släpp mig.” väser jag, men han ignorerar mig och drar mig till sig istället.
”Jag tänker inte släppa dig förrän du har slutat vara arg på mig.” Han placerar sin hand vid min kind och drar sakta med sin tumme under mitt öga. ”Jag hatar när du är arg på mig.”
I vanliga fall skulle jag troligtvis ha smält i hans armar men jag är alldeles för envis för det.  
”Jag trodde du behövde gå.” Jag krånglar mig ur hans grepp och skyndar mig till dörren så att han inte hinner stoppa mig igen.
Stegen ner för trappan känns extra tunga och jobbiga. Shane är den enda kvar ifrån bullets, och är precis på väg att dra när jag kommer nerför trappan.
”Ska du gå? Jag följer med.”
Shane höjer på ena ögonbrynet men jag endast skakar bort det. ”Visst, Martinez.”
”Maddison”, Jag vänder upp huvudet och får syn på Justin, halvvägs nerför trappan. Han stannar när våra blickar möts. Jag är snabb med att vända mig om och kliva ut genom dörren för att sedan fortsätta mot bilen. Det sista jag ser är hans sårade blick.
”Han försöker bara skydda dig.” Shane verkar kunna läsa mina tankar, eller också är han tillräckligt smart för att lista ut det själv. Han svänger ut på vägen och låter blicken vila på mig i någon sekund innan han vänder tillbaka blicken mot vägen.
”Jag behöver inte skyddas, jag är inte tre.” Han öppnar munnen för att säga något mer men hinner inte längre än så. ”Försvara honom inte.”
Den resterande biten av bilresan är tyst, och precis som bilen rullar upp på uppfarten träffar de första regndropparna framfönstret. När vi har stängt dörren om oss har hela himlen redan öppnat sig och regndropparna smattrar mot marken.
I vardagsrummet sitter hela gänget framför teven och kollar på en fotbollsmatch på den stora teveskärmen, och trots att det känns som om mitt hjärta blöder breder sig ett leende ut på läpparna.
”Hej!” hälsar Joelle glatt. ”Vad gör du här?”
Jag himlar med ögonen och ler för att dölja det som egentligen pågår i mitt huvud. ”Kan jag inte komma hem till mitt eget hus?” skämtar jag och höjer på ena ögonbrynet.
”Jo, självklart Maddie.” ler Liam och drar ner mig i soffan innan han återgår till fotbollsmatchen.
”Jag tänker inte sitta här och se på fotbollsmatchen om ni trodde det.” Jag reser mig upp igen och lämnar dem med orden osagda i luften. Fotsteg hörs bakom mig och jag behöver inte ens vända mig om för att veta att det är Joelle.
”Vad har han gjort?”

 
Jag velar ett tag innan jag klistrar på ett leende och vänder mig om. ”Inget. Jag behöver bara, eh…” Jag hittar ingen ursäkt så jag vänder mig om och försvinner uppför trappan och in på mitt rum med en klump i halsen. Det enda jag vill nu är att lägga mig under täcket och glömma denna katastrof. Det är komiskt hur något kan börja så bra men sluta så katastrofiskt. Men sedan ångrar jag mig. Nej, jag ska inte låta det här förstöra min dag. Istället drar jag på mig mina träningskläder och beger mig ut i regnet och joggar. Jogga är alltid mitt sätt att rymma från verkligheten och kalla mig galen, men det är det jag behöver just nu. Även om jag bli dyngsur. Dyngsur är tydligen nya modet.

Jag vet inte ens vart jag ska börja. Är hemskthemskthemskt ledsen över att kapitlet har tagit så lång tid, nästa ska verkligen inte ta sådan tid. Är förvånad att ni ens tittar in här varje dag, för det förtjänar inte jag. Det här kapitlet var jättesvårt att skriva av någon anledning och är fortfarande inte helt nöjd över det, men ni förtjänar ett kapitel, så här är det. Har snart sommarlov och kommer säkert få massor av tid att skriva då, så uppdateringen kommer bli bättre. Har i princip redan sommarlov då betygen sätts imorgon, vilket betyder att jag inte kommer ha några läxor överhuvud taget.
Hädanefter kommer det gå utför, kan jag erkänna, och det jag har planerat kommer äntligen ta plats. Är jättetaggad över att skriva den här delen, det är den jag har längtat efter under hela tiden jag har skrivit ITD. Nästa kapitel är redan påbörjat, ska försöka skriva klart det idag. Puss på er finisar❤


Comments
Emelie säger:

jätte bra ! :)

Postat: -



Wilma säger:

Älskar det❤️❤️

Postat: -



nathalie säger:

Omg meeeeeeeer! Älskar din novell :)

Postat: -



Celebnovell säger:

Oh god Becca mörda mig inte.


Vet inte hur eller när det hände, men plötsligt så stod siffran 5 bredvid ditt bloggnamn på Bloglovin’ och jag fick panik. Panik över att jag varken läst på länge eller kommenterat när du har gjort det på min blogg. Den ena kommentaren bättre än den andra (vilket känns omöjligt då alla dina kommentarer är så himla fina – men du lyckas ändå på något sätt.)


Känner mig som en hemsk människa, och det värsta är efter varje kapitel jag läser klart så tänker jag ”denna gång ska jag vara aktiv med läsningen och ge dig komplimanger om kapitlet före alla andra” men det blir aldrig så. För jag finner mig själv där två veckor senare med en större siffra än förra gången på Bloglovin’.


-


Ska försöka göra denna kommentar extra lång då du är värd det + mycket mer, men vi får se om jag når din toppnivå.
Justin, Maddison, Jaddison – gud vet inte vad jag ska ta mig till då jag aldrig hinner med i deras förhållande. Ena sekunden är de oskiljbara och allt flyter som rosa moln medan i andra är det rena motsatsen. Med det gör dem unika då de inte är förutsägbara – du gör dem inte förutsägbara.
Har alltid och kommer alltid älska hur Maddison vågar stå upp för sig själv, och inte vara som alla andra och göra som Justin vill. Men det är vad som är bra med henne – hon är annorlunda. Hon låter inte sig själv sjunka så lågt att Justin kan köra med henne fram och tillbaka. Avgudar henne för hennes psykiska styrka. Med det är nog vad en kriminell pappa gör med en.


På tal om kriminell pappa, vet inte vad jag ens ska säga om honom. Vissa tycker nog det är skönt att han ligger lågt och inte attackerar och försöker få tillbaka Maddison gång på gång, men inte jag. Vill ha ett tecken från honom. Ibland kan jag helt och hållet glömma bort honom och tro att han är död.


-


Åh god blev helt överlycklig när jag läste att du skulle förlänga ITD med tio kapitel. Starstruck mer eller mindre.


-


Btw måste även dela med mig att jag råkade – och då menar jag bokstavligt – läsa kapitel 43 innan 44 så spoilade allt för mig själv HAHA. xD


-


Anyway känns som om det blev många ”och” i denna kommentar men det gjorde upp till dig någorlunda babe. BAMSEKRAMAR TILL DIG. ♥♥♥

Svar: Åååååååååh ja baby, alltså denna kommentar målade upp världens bästa leende på mina läppar. Du är alltid lika underbar, förstår verkligen inte hur. Du är underbarheten själv - en ängel♥♥
None None

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/




Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback