46 - STEP ONE

 
Jag velar ett tag innan jag klistrar på ett leende och vänder mig om. ”Inget. Jag behöver bara, eh…” Jag hittar ingen ursäkt så jag vänder mig om och försvinner uppför trappan och in på mitt rum med en klump i halsen. Det enda jag vill nu är att lägga mig under täcket och glömma denna katastrof. Det är komiskt hur något kan börja så bra men sluta så katastrofiskt. Men sedan ångrar jag mig. Nej, jag ska inte låta det här förstöra min dag. Istället drar jag på mig mina träningskläder och beger mig ut i regnet och joggar. Jogga är alltid mitt sätt att rymma från verkligheten och kalla mig galen, men det är det jag behöver just nu. Även om jag bli dyngsur. Dyngsur är tydligen nya modet
 
Ilskan pulserar genom mig och ju mer jag slår och sparkar på boxningssäcken framför mig, desto värre blir det. Mitt hjärta bankar hårt innanför mitt bröstben och min bröstkorg höjs upp och ner i ett snabbt tempo, ändå ökar jag på slagen. Slagen blir hårdare, pulsen blir högre men ilskan är kvar. Men jag vet att ilskan endast är där på grund av att jag pressar bort smärtan.
Mina armar är ömma och svetten rinner ner längs mina tinningar. Jag fortsätter ändå.
Genom att fokusera på den fysiska smärtan glömmer jag bort den psykiska. Och det är för det bästa.
Världen runt omkring är borta. Inga problem existerar för tillfället, inga tankar snurrar i huvudet. Det enda som existerar är jag och boxningssäcken. När jag vill sluta som mest använder jag ännu mer kraft och fokuserar på smärtan i armarna. Dörren in till gymmet slås upp, men trots det fortsätter jag.
”Woah”, kan jag höra Shane bakom mig. ”någon är förbannad.”
Jag avbryter mitt sparkande och slående för att vända mig mot Shane som står med ett flin på läpparna. ”Hey” andas jag och drar med handen över pannan.
”Du borde ta en paus. Du har gjort det här i flera timmar.”
Jag skakar på huvudet och drar en vit lögn. ”Jag är inte trött.”
”Du kan inte lura mig, Maddie. Ingen kan hålla på i flera timmar utan att bli trött.”
Jag ler halvt och drar av mig boxningshandskarna. De landar med en svag duns på mattan.
”Det finns mat däruppe.” Shane nickar mot dörren, men tanken på mat får min mage att dra ihop sig och kurra på samma gång.
”Jag är inte hungrig.”
Shane höjer på ögonbrynen. ”Sluta med lögnerna. Gå och ta en dusch, sen kan du komma ner och äta.” Han föser ut mig ur rummet med en hand på min rygg och jag har inget annat val än att lyda.
Minuten därpå är jag uppe i mitt badrum med de svettiga kläderna kastade i tvättkorgen, redo att hoppa in i duschen. Jag drar glaset som delar av duschen från resten utav rummet åt sidan och kliver in under den varma strålen som genast sköljer bort allt svett och smuts som samlats på min kropp under dagen. Jag kliver ut ur den varma duschen strax därpå då jag inte vågar stå där inne längre, rädd för tankarna som skulle lyckas ta sig in i mitt huvud då.
Jag virar en handduk runt min kropp och sedan en runt mitt hår innan jag tassar till handfatet. Ett täcke utav imma har fastnat på spegeln efter den varma duschen och jag ritar ett hjärta med mitt pekfinger men suddar sedan snabbt bort det och låter det vara.
Den svala luften ifrån mitt rum träffar mig när jag kliver ut från badrummet och jag sneglar mot balkongdörren som står öppet. För ett ögonblick hoppas jag att det är Justin som har smugit sig in utan att jag märkt det, precis som den gången då han för första gången kysste mig, men sedan kommer jag på att det var jag som glömde att stänga den och besvikenhet fyller mig.
Än vågar jag inte kolla på telefonen, rädd för ännu en besvikelse. Istället trippar jag till min garderob och drar fram ett par leopardfärgade tights, med en stor svart tröja som jag snabbt drar på mig. Mitt halvblöta hår samlar jag i en slarvig bulle.
Min blick dras mot min orörda mobil som ligger på nattduksbordet. Jag kliver osäkert fram till den och tar upp den i min hand. Mitt ansikte formas i en besviken min när jag ser på skärmen.
Inga missade samtal från Justin. Inga nya sms. Jag suckar och låter kroppen falla ner i den mjuka sängen med bröstkorgen fylld utav smärtan jag har försökt pressa bort hela förmiddagen.
Jag vet inte hur eller när, men på något sätt lyckas jag somna. Det är inte förrän några timmar senare som Joelle väcker mig, mitt i min dröm om Justin. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta för att drömmen var så vacker.
Joelle ler svagt och jag sätter mig upp i sängen. Först öppnar hon munnen för att säga något, men sedan ångrar hon sig och stänger den igen. Hon reser sig upp och tassar tyst till dörren. ”Vänta här.” är allt hon säger innan hon försvinner iväg, och jag kan höra hennes steg i trappan. När hon kommer tillbaka håller hon en tallrik med munkar och en film i handen.
”Titta vad Liam köpte med sig.” Hon ler stort och sätter sig ner på sängkanten. ”Vad säger du om en komedi?” Jag ler lika stort tillbaka och gör plats åt henne bredvid mig. ”Det låter toppen.”
 

Justins perspektiv
Jag klunkar i mig resten utav innehållet av ölflaskan och placerar den sedan med resten av flaskorna på bordet framför mig. Bredvid mig ligger mobilen orörd trots att något inom mig ligger och gnager att jag ska ringa, eller åtminstonde smsa Maddison, men inget av det har jag gjort. Allt är mitt fel och ändå försöker jag inte fixa det.
”Bro”, Dwayne kliver in i rummet med ett missnöjt ansiktsuttryck. ”Du måste sluta med det där.” Han pekar mot alla flaskor, men jag ignorerar honom och tar fram en cigg. Den ligger på marken innan jag ens hunnit tända den. ”Lägg av.”
”The fuck?” Jag reser mig ilsket upp och tar tag i hans tröja.
Han tar tag i min hand och tvingar ner mig i soffan. ”Slå mig kommer inte fixa dina problem. Kom igen”, Dwayne räcker mig telefonen, ”Ring henne.” Jag tar den ur hans hand endast för att begrava den i min ficka.
”Hon hatar mig.” muttrar jag och drar en hand genom mitt hår.
”Jaså? Fixa det då istället för att sitta här och lipa.”  Jag begraver huvudet i händerna och Dwayne suckar. ”Om du inte tänker ta tag i ditt förhållande kan du åtminstonde ringa Carlos och fixa första delen av planen.”  
Jag nickar och han försvinner äntligen. Jag fiskar upp telefonen från min ficka och slår in hans nummer.
Carlos är en kille i JMs, som egentligen jobbar för oss. Vi kan inte använda oss för mycket utav av honom då de skulle bli misstänksamma, men ibland använder vi honom så att han kan ge falskt information som missleder JMs.
Signaler går fram en stund innan någon från andra linjen svarar.
”Carlos?” ler jag. ”Jag vill att du gör mig en tjänst.”


Vad tror ni deras plan är? Ge mig gärna era tankar ;)

Förlåt för att kapitlet inte kom ut igår, hade varken ork eller lust till att skriva klart det och hela dagen idag var jag inne i stockholm. Vad har ni gjort idag, på Sveriges nationaldag?


Comments
Anonym säger:

Åh, jag älskar detta! <3

Postat: -



Wilma säger:

Det är jätte bra verkligen du är grym på att skriva! Älskar delen när han dricker för att glömma och hon tränar så klokrent😍❤️👌

Postat: -



Lisa säger:

Fy vad du är duktig 😍 Jag älskar din novell jätte mycket

Postat: -



Alex säger:

Jag tycker att dina kapitel kan vara lite väl korta ibland.

Postat: -




Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback